جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زهرائیه

حوزه/ نشست اخلاقی به صورت برخط در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام اکبر رضایی، در نشست برخط طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد با اشاره به رحمت خداوند، گفت: برخی از انسان ها خودشان را از رحمت الهی محروم می کنند و این به خاطر آن است که انسان کلام حق را نفهمیده و شیطان کلام باطل را به او القا کرده است و آدرس اشتباهی را نشان او داده است.

وی افزود: آدرس درستِ رسیدن به رحمت الهی را در دعای کمیل می خوانیم «وَ لاَ مَفْزَعاً أَتَوَجَّهُ إِلَیْهِ فِی أَمْرِی غَیْرَ قَبُولِکَ عُذْرِی وَ إِدْخَالِکَ إِیَّایَ فِی سَعَةِ (سَعَةٍ مِنْ) رَحْمَتِکَ اللَّهُمَّ (إِلَهِی) فَاقْبَلْ عُذْرِی وَ ارْحَمْ شِدَّةَ ضُرِّی وَ فُکَّنِی مِنْ شَدِّ وَثَاقِی» اگر صادقانه از خدا بخواهیم، عذر ما را قبول خواهد کرد و ما در مسیر رحمت خودش قرار خواهد داد.

وی به اثرات «سلام» اشاره کرد و گفت: یکی از اثرات وضعی سلام کردن این است که انسانی که بر اعمال خودش ادعا دارد و چون اهل ذکر و مستحبات و ... است مدّعی است و به اصلاح سواره است را پیاده می کند و این پیاده شدن از آن ادعاها سبب می شود که انسان به نتیجه عمل خود برسد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به آیات رحمت الهی گفت: با نگاه به آیاتی که به رحمت الهی اشاره دارند می توان نتیجه گرفت که بهترین شکل در معرض رحمت خدا قرار گرفتن عبودیت (بندگی) است؛ مانند آیه ۲ سوره مریم که می فرماید: «ذِکْرُ رَحْمَتِ رَبِّکَ عَبْدَهُ زَکَرِیَّا » و عبد بودن حضرت زکریا را بیان می کند.

وی تأکید کرد: عبد بودن بالاترین مقام است و آنها که به این مقام دست یافته اند به حقیقت زندگی رسیده اند و به خاطر دستیابی به این حقیقت است که در عین بودن مشکلات در زندگی، آرامش دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha