جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ اولین نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران با حضور آیت الله طباطبایی نژاد و آیت الله سلیمانی در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، اولین نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران ظهر امروز با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار و مدیران کل استان اصفهان، قائم مقام حوزه علمیه اصفهان و همچنین آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه، مدیر حوزه علمیه و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان در سالن جلسات دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر عباس رضایی ، استاندار اصفهان در ابتدای این نشست به اهمیت نهج البلاغه در زندگی فردی و اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید تمام تلاش خود را در جهت بهره مندی اقشار مختلف مردم در کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران بکار گیرند.

وی با بیان اینکه قدمت و پیشینه تاریخی کاشان در نهج البلاغه مسئولیت و رسالت همگان را بیشتر می کند، افزود: از کاشان به عنوان دارالمؤمنین انتظار داریم خلاقیت و نوآوری هایی را در ترویج فرهنگ نهج البلاغه داشته باشند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اجرایی کردن پیشنهادت ارائه شده در پایتختی نهج البلاغه کاشان، ادامه داد: به دلیل اینکه زمان به سرعت می گذرد نباید زمان بهره مندی پایتختی نهج البلاغه کاشان را با وقت گذراندن بیهوده از دست بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استانی و شهرستانی پایتختی نهج البلاغه کاشان را در سطح کشوری و بین المللی نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نهج البلاغه متعلق به تمام شیعیان جهان است باید علاوه  بر کشوری در سطح بین المللی  نیز دیده شود.

دکتر عباس رضایی با تاکید بر برنامه ریزی برای برون  رفت از غربت نهج البلاغه، گفت: باید گروهی نشست هایی را برای اجرایی کردن ساختار تعیین شده پایتختی نهج البلاغه کاشان به صورت هفتگی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی، شهرداری ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید نمود فرهنگی خودشان را در زمینه نهج البلاغه به نمایش بگذارند، بیان داشت: جا دارد رسانه ملی قبل از اخبار سراسری قسمت هایی از نامه ها و حکمت های نهج البلاغه را پخش کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه جوایزی برای مسئولان و کسانی که قسمت هایی از مفاد زیبای نهج البلاغه را حفظ می کنند در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اکثر بزرگان و سیاست مداران در زندگی شان با انس با نهج البلاغه به آسایش و آرامش رسیده اند، گفت: باید کاری بکنیم که فرهنگ نهج البلاغه را در زندگی و محل کارمان به خوبی احساس کنیم.

دکتر رضایی در پایان با بیان اینکه مدیران، حکمت های نهج البلاغه را در دستور کار خود قرار دهند، تأکید کرد: کلیه مدیران ادارات سخنان حضرت علی(ع) به مالک اشتر را در دستور کارخودشان قرار دهند تا روز قیامت در پیشگاه ائمه اطهار(ع) خجالت‌زده نباشند.

شایان ذکر است، پس از سخنان آیت الله سید یوسف طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و تعدادی از مدیران کل استان اصفهان و اعطای احکام  اعضای شورای هماهنگی استانی،  از لوح افتخار "کاشان پایتخت نهج البلاغه" ایران که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha