پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورا

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر و عضو هیئت امنای مؤسسه علمی فرهنگی دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان گفت: عزم و اراده برای اتمام بیمارستان سرپل ذهاب توسط خیرین کاشانی سبب شگفتی و شادمانی وزیر بهداشت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، علیرضا پورعسگری در دیدار نماینده ولی فقیه و  امام جمعه کاشان با مدیریت و پرسنل موسسه خیریه دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان با بیان این مطلب یادآور شد: با بروز برخی حوادث طبیعی مانند سیل ابتدای سال ۹۸ در برخی شهرها و روستاهای دو استان گلستان و لرستان این مؤسسه بخشی از توان حمایتی خود شامل پتو، اقلام غذایی، آب معدنی و .. را در کنار مساعدت ها و عنایات  آیت الله یثربی به این مناطق و به شکل مستمر و چند مرحله ای اختصاص داد.

وی با اشاره به زلزله استان کرمانشاه افزود: حمایت تحصیلی از ۳۰۰ دانش آموز شهر سرپل ذهاب نشانه نگاه بیرونی و دغدغه مندانه مؤسسه و فراتر از توجه بومی به آینده فرزندان بی بضاعت اما پراستعداد این سرزمین است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان ادامه داد: مؤسسه عمران کاشان و بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی که مؤسسه دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان نیز که در امتداد آن دو مجموعه اما در حیطه آموزشی- فرهنگی به فعالیت می پردازد، احداث بیمارستان سرپل ذهاب پس از زلزله مهیب آن را بر عهده گرفتند که تا اکنون با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه شده است.

عضو هیئت امنای دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان با تأکید بر تعهد مؤسسه عمران کاشان و خیرین کاشانی به نمایندگی از مردم شهر برای تکمیل این بیمارستان یادآور شد: عزم و اراده برای اتمام این پروژه در حالی که برخی از تعهدات در زمینه کمک عمرانی به سرپل ذهاب به سرانجام نرسیده باعث شگفتی و شادمانی وزیر بهداشت شده است.

پورعسگری افزود: حمایت تحصیلی از دانش آموزان یک روستای شیعه نشین در لرستان و همچنین احداث ۵۰ واحد مسکونی معمولی تا پایان امسال در همین منطقه به میزان ۱ و نیم میلیارد تومان بخش دیگری از تعهدات خیرین کاشانی ذیل هدایت ها و ارشادات آیت الله یثربی است.

مدیر مؤسسه علمی فرهنگی دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان نیز در بخشی از این برنامه بازدید با اشاره به تأسیس این مؤسسه در سال ۱۳۹۳ بنا بر اراده‌ آیت الله یثربی و حمایت و پشتیبانی آقای مهندس جمالی گفت: دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان با هدف حمایت از امر تحصیل کودکان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر منطقه فرهنگی کاشان که علی رغم هوش وافر و سرشار، به دلایلی چون تنگنای شدید مالی و زندگی بدون داشتن چتر حمایتی یک سرپرست خانوار مطمئن و دلسوز توانایی گذراندن دوران تحصیل را ندارند با رعایت اصل کرامت انسانی این عزیزان تأسیس شد.

حسینعلی بارفروش افزود: تهیه لوازم التحریر، اهدای اقلام معیشتی در فواصل زمانی منظم به خانواده های تحت پوشش، برگزاری کلاس های ورزشی و کارگاه های فرهنگی هنری، برقراری اردوهای فرهنگی تفریحی، برگزاری دوره های مشاوره تحصیلی و خانواده و همچنین تکریم و تجلیل از دانش آموزان موفق و ممتاز تحت پوشش مؤسسه به شکل سالانه از مهم ترین برنامه ها و رئوس عملکردی مدیر مؤسسه علمی فرهنگی دارالاِکرام قمر بنی هاشم کاشان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 5
    سلام تشکر