جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایتام

حوزه/ مدیرعامل مؤسسه خیریه دارالاکرام قمر بنی هاشم کاشان از توزیع ۸ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان بین نیازمندان شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل تا پایان ماه جاری خبر داد.

حسینعلی بارفروش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، از توزیع ۸ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش  ۴۰۰ هزار تومان بین نیازمندان شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل تا پایان ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: این بسته ها که شامل گوشت، برنج، ماکارونی، چای، روغن، شکر، حبوبات، لوازم بهداشتی و دیگر اقلام است، توسط معتمدین هر محل در شهرها و روستاهای کاشان و آران و بیدگل تا پایان ماه جاری توزیع خواهد شد.

وی، همچنین از توزیع ۲۶۰۰ بسته حمایتی به قیمت هر بسته ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان کاشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون خبر داد و گفت: ارزش کل این بسته ها ۷۸۰ میلیون تومان شامل شش قلم کالای اساسی است.

بارفروش با بیان اینکه این مؤسسه علاوه بر توزیع بسته های معیشتی ذکرشده بین نیازمندان این شهرستان، بیش از ۹۱۰ بسته حمایتی هرکدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان بین طلاب مدارس علمیه کاشان، آران و بیدگل، قمصر و برزک نیز توزیع نموده است، گفت: طی این مدت  ۲۰۰ بسته معیشتی نیز بین مداحان شهرستان کاشان توزیع گردیده است.

مدیرعامل موسسه خیریه دارالاکرام قمربنی هاشم کاشان، همچنین از پرداخت ۲۰۰ فقره وام قرض الحسنه به دانش آموزان نیازمند جهت خرید گوشی تبلت خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک ۱۵۰۰ عدد گوشی تبلت به صورت رایگان با کمک خیرین در اختیار دانش آموزان محروم و نیازمند این شهرستان قرار داده خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیات های این مؤسسه در تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان کاشان، یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ ماسک، بسته های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده رایگان بین مددجویان و دیگر اقشار جامعه توزیع گردیده است.

بارفروش با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵ نفر نیروی جهادی این مؤسسه به صورت شبانه روزی در خدمت کادر درمان هستند، افزود: طی این مدت ۳۰۰ نفر جهت درمان رایگان به بیمارستان آیت الله یثربی(ره) معرفی شده اند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه دارالاکرام قمربنی هاشم کاشان با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر تحت پوشش خیریه دارالاکرام قمربنی هاشم کاشان هستند، به فعالیت های گسترده این مؤسسه اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه کتب درسی، ثبت نام، کیف، کفش، لباس، لوازم التحریر، هزینه ایاب و ذهاب و ... دانش آموزان نیازمند، بخشی از خدمات این مؤسسه است.

وی، با بیان اینکه این مؤسسه دانش آموزان یتیم، بدسرپرست و بی بضاعت را در چرخه کمک رسانی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موسسه به منظور کمک  به دانش آموزان محروم و بی بضاعت در مناطق زلزله زده غرب نیز، با هماهنگی آموزش و پرورش سرپل ذهاب، تعداد ۱۵۰ نفر از دانش آموزان را تحت پوشش خود قرارداده است که به صورت مرتب نیازهای آنان توسط معاون پرورشی آن اداره به این مؤسسه اعلام و در جهت تأمین آن اقدام می شود

شایان ذکر است، مؤسسه علمی فرهنگی دارالأکرام حضرت ابوالفضل(ع) کاشان با هدف حمایت از امر تحصیل کودکان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر منطقه فرهنگی کاشان که علی رغم هوش وافر و سرشار، به دلایلی چون تنگنای شدید مالی و زندگی بدون داشتن چتر حمایتی یک سرپرست خانوار مطمئن و دلسوز توانایی گذراندن دوران تحصیل را ندارند، با رعایت اصل کرامت انسانی این عزیزان در سال ۱۳۹۳ بنا بر اراده‌ی حضرت آیت الله یثربی و حمایت و پشتیبانی آقای مهندس جمالی بنیادگذاری شد.

این مؤسسه با فراهم سازی بستر مناسب برای ادامه تحصیل ایتام دانش آموز «محروم از سایه پرمهر پدری» و دانش آموزانی که زیر سایه شوم بدسرپرستی می باشند و به دلیل شروط اقتصادی و فرهنگی از ادامه تحصیل باز می مانند فعالیت خود را آغاز نموده و در سایه‌ الطاف باریتعالی در این مدت کوتاه توانسته منشأ اثر خیری برای تعدادی از دانش آموزان نیازمند و خانواده های آنها در منطقه‌ی فرهنگی کاشان باشد.

این مؤسسه هم اکنون تعداد ۵۶۰ دانش آموز را در سه مقطع تحصیلی زیر پوشش حمایتی خود دارد و ناگفته پیداست که فرایند جذب و حمایت از دانش آموزان واجد شرایط حمایت کماکان ادامه دارد. در این مؤسسه نه تنها به دانش آموزان محروم از سایه پرمهر پدر «ایتام»، بلکه به دانش آموزان بدسرپرست و بی سرپرست هم از نظر علمی و آموزشی رسیدگی می شود. بعضی از این بدسرپرستان از یک سو به دلیل نگاه منفی جامعه و از سوی دیگر جدایی والدین و فقر شدید اقتصادی و فرهنگی وضعی به مراتب بدتر از ایتام دارند و بیم آن می رود به دلیل تنگی عرصه زندگی بر آنان هر لحظه در گرداب سختی های زندگی غرق گردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha