سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مهدوی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: طلاب به صورت ملبس خدمت رسانی کنند تا خدمت طلاب پای دین و امام زمان(عج) و حوزه های علمیه گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان آیت الله سید ابوالحسن، ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب خواهر و برادر جهادی مشغول فعالیت در بیمارستان های کرونایی اصفهان که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، به برخی از فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب بدین مناسبت اشاره کرد که خدمات پرستاران دراین ایام در حد اعجاز است.

وی در ادامه به بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: در این روایت راوی از معصوم پرسید چگونه برخی از افراد خادم دیگری هستند که امام فرمودند: بدین گونه که برخی افراد به دیگران کمک می کردند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: فرمایشی از آیت الله کوهستانی این عالم ربانی هست که می فرمایند«مردم عیالات امام زمان(عج) هستند و هرچه می توانید به آنها کمک کنید تا خداوند مشکلات شما را حل کند.»

وی با بیان اینکه در بحث خدمت و کمک به دیگران باید ۱۰ ویژگی را رعایت کنید، توضیح داد: جامع این ویژگی ها این است که ما یک خدمت به دنیای مردم و یک خدمت به دین آنها می توانیم داشته باشیم، رفع نیاز جسمی تقدم زمانی دارد ولی رفع نیاز فکری مردم، تقدم رتبه ای دارد.

*بهترین راهکار را من هدیه کتاب های غنی و دینی می دانم

آیت الله مهدوی تاکید کرد: رسالت اصلی روحانیون تقویت فکر دینی و ماموریت اصلی آنها اعانت فکری و ارتقای فرهنگ دینی است، همانگونه که رسالت اصلی طلاب در جنگ تبیین و تبلیغ دین بود، ولی چه بسا اگر ضرورت پیدا می کرد اسلحه دست می گرفتند.

وی ابراز کرد: رسالت اصلی طلاب جهادی و خادم بیماران کرونایی؛ تبلیغ دین است که بهترین راهکار را هدیه کتاب های غنی و دینی می دانم، چه بسا این کتابها فردی را نماز اول وقت خوان و یا فکر دینی آنها را تقویت می کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بر طلاب جهادی و حاضر در بیمارستان های کرونایی فرض است که پیام آور نور باشند، یعنی طبق آیه ۳۵ سوره مبارک نور، پیام آور نور و پیام خداوند باشید که طلاب جهادی دراین ایام می توانند بدین گونه باشند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: انتظار من از همه طلاب این است که زمان اذان در هر زمان و مکانی هستید، بلند اذان زنده بگویند، اذان گفتن را به عنوان یک سنت حسنه در بیمارستان ها ترویج کنید.

وی ادامه داد: در روایت هست که رسول اکرم (ص) می فرمایند« اگر مردم مصلحت اذان گفتن را می دانستند با یکدیگر به رقابت شدید با هم می پرداختند.»

آیت الله مهدوی بیان کرد: سرتا پای یک طلبه، باید مبلیغ دین باشد، وظیفه ابتدایی طلاب جهادی تبلیغ دین است، به همین جهت تاکید می شود طلاب به صورت ملبس خدمت رسانی کنند تا خدمت طلاب پای دین و امام زمان(عج) و حوزه های علمیه گذاشته شود.

وی افزود: سه نکته ابتدایی در امر خدمت رسانی به دیگران در آیه ۲۶۴ سوره بقره آمده است، نخست اذیت نکنید، دوم منت نگدارید و سوم ریا نکنید، تنها کسی که می تواند منت بر سر دیگران بگذارد خداوند متعال است.

استاد حوزه ابراز داشت: چهارمین نکته اینکه در خدمت رسانی به دنبال شهرت نباشید، پنجمین نکته؛ سرعت یا به تعبیر قرآن کریم سبقت به خیر، داشته باشید؛ طبق آیه ۱۴۸ سوره بقره این خصلت را از خصایص یاران امام زمان(عج) می داند.

وی ادامه داد: ششمین نکته در امر خدمت رسانی، کتمان است. ترویج خالصانه هفتمین نکته مورد توجه امر خدمت رسانی به دیگران است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: هشتمین مورد اینکه بهترین شکل خدمت مورد نیاز را انجام دهیم که از آیه ۹۲ سوره مبارک آل عمران این مورد برداشت می شود، بحث ایثار نُهمین نکته در امر خدمت رسانی بوده که در سوره مبارک حشر برآن تاکید شده است، بهترین حالت آن است که وقتی خود نیاز به چیزی داریم، آن زمان ببخشیم.

وی اظهار کرد: هدف الهی داشتن، آخرین نکته در امر خدمت رسانی به دیگران است که باید حتما مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان درپایان مجددا تاکید کرد: انتظار این است که طلاب جهادی از هر فرصتی برای آشناسازی مردم با دین و آموزه های دینی  استفاده کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha