پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مؤمنی از بسط خطی کمیته های ذیل قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان و اجرای طرح «خانه‌های فاطمی» به عنوان مصوبات جلسه شورای مرکزی قرارگاه جهادی خبر داد.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با بیان این که قریب به دو سال از تشکیل قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان می‌گذرد؛ لذا لازم بود که مجددا  بر روی وظایف و تشریح ماموریت ها و رسالت های ستادی این قرارگاه بازنگری و آسیب شناسی صورت گیرد، اظهار کرد: برهمین اساس جلسه ای با حضور شورای مرکزی قرارگاه به میزبانی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان تشکیل شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه ضرورت می طلبید که با تمرکز بیشتری بر روی وظایف محوله در بعد ستادی قرارگاه بحث و تبادل نظر شود، خاطرنشان کرد: همکاری دیگر دستگاه های مرتبط با قرارگاه از جمله انتظارات اعضای شورای مرکزی  قرارگاه در این جلسه بود.

وی بیان داشت: در این جلسه سه نکته مهم مورد توجه قرار گرفت، نخست توسعه کمیته های ذیل این قرارگاه بود، چرا که با وسعت وظایف تعیین شده، لازم بود کمیته های بیشتری را زیرمجموعه قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان تعریف کنیم.

حجت الاسلام مومنی افزود: کمیته اطلاع رسانی و رسانه، کمیته عمرانی، کمیته پشتیبانی، کمیته بانوان، کمیته سلامت و معنویت، کمیته حقوقی و شرعی و کمیته فرهنگی و تبلیغی که در مجموع هفت کمیته هستند به تصویب اعضای ستادی قرارگاه رسید، توسعه این کمیته ها از باب اینکه وسعت وظایف افزون شده و ممکن بود در انجام خدمات طلاب اشکالاتی به وجود آید، یک ضرورت محسوب می شد.

وی بیان داشت: بسط خطی کمیته ها می تواند به انجام خدمات میدانی طلاب و فعالیت گروه های مختلف جهادی طلاب در زمینه های خاص کمک کند و پیگیری های بهتری صورت گیرد.

دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان متذکر شد: دومین نکته مورد توجه در این جلسه، اجرای طرح «خانه های فاطمی» بود که به مناسبت ایام فاطمیه توسط قرارگاه جهادی همچون محرم و صفر برگزار می شود؛ که بر این اساس قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان با هدف توسعه روضه های خانگی، مبلغینی را به منازل اعزام خواهد کرد که فرهنگ فاطمی و سبک زندگی فاطمی را ترویج دهیم.

وی ساماندهی گروه های جهادی طلاب و روحانیون را سومین مصوبه این جلسه دانست و افزود: عموما یکی از آفت های کارهای جهادی این است که تشکل و ساختار صحیحی ندارد، لذا ضرورت داشت گروه های جهادی طلاب ابتدا ثبت شوند و بعد از ثبت مجوز فعالیت بگیرند تا هر گروه جهادی برنامه مشخصی ارائه دهد، محدوده فعالیت آن مشخص باشد،  ساختار خود را تعیین کند وهم اینکه نحوه ارتباط گروه های جهادی با قرگاره جهادی تعریف و تبیین شود.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید همه اعضای ستادی قرارگاه جهادی بر این بود که قرارگاه جهادی طلاب باید وارد فضای معنوی و فرهنگی شود و اولویت کارهای اجرایی در دستور کارهایی با درجه ۲ و ۳ قرار گیرد.

گفتنی است، شورای مرکزی قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه، متشکل از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان و مدیر مرکز خدمات طلاب و روحانیون استان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha