جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غلامی

حوزه/ غلامی با بیان اینکه تنها راه مقابله با ابرغول‌های ربا و ظلم، سیستم بانکی پولطلا است، گفت: در همین راستا دوکتاب «نظریه پولطلا» و «احیای پولطلا» را با پشتوانه فکری و تحقیقاتی ۵ ساله بر پولطلا به چاپ رسانیدم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمدحسن غلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون مباحث ضرورت پولطلا از رونمایی دو کتاب مهم «نظریه پولطلا» و «احیای پولطلا» به همت مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه ۵ سالی تلاش فکری و تحقیقاتی پشتوانه این کتابها هست و یکسالی در نوبت انتشار بوده، تصریح کرد: سه گام برای تألیف کتاب پولطلا طی شده، گام اول اینکه توضیح داده شده که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور سیستم ریالی و پول اعتباری است.

مدیر پژوهشکده پولطلا مؤسسه متا  افزود: جامعه باید بداند که امور و جنس گران نمی شود بلکه ارزش پول ما کاهش پیدا می کند و در سال های اخیر ارزش ریال به شدت کاهش پیدا کرده به نحوی که ارزش ریال در سه سال گذشته به یک دوازدهم رسیده است.

وی با بیان اینکه ریال امروز دچار بحران است، عنوان کرد: در گام دوم کتاب به بحث راهکارهای رفع مشکل می پردازیم که پولطلا را معرفی و تبیین کرده است.

غلامی ابراز داشت: گام سوم نحوه اجرایی شدن پولطلا در جامعه است و پاسخ به اینکه آیا بکاربردن پولطلا عملیاتی هست یا نه؟ که در فصل سوم کتاب پاسخ دادیم.

وی متذکر شد: طبق آخرین آمار، روزانه ۲۵۶۶ میلیارد تومان خلق پول می شود که اگر تقسیم بر ۸۰ میلیون نفر کنیم حدودا ۳۱ هزار تومان روزانه از ارزش پول هر فرد کاهش پیدا می کند.

مدیر پژوهشکده پولطلا مؤسسه متا تاکید داشت: وقتی ارزش پول کاهش یاید ثروت در جایی تشکیل نمی شود و در جایی هم از بین نمی رود، بلکه از بخش پایین جامعه به بالای هرم جامعه منتقل می شود.

وی افزود: ایجاد ابرغول های ثروتمند، متاثر از فقیر شدن صدها نفر است، استقرار پولطلا در نظام مالی و بانکی کار نشدنی نیست، گرچه مشکل است.

غلامی ابراز داشت: ما در مقابل یک جبهه عظیم رباخوار، غیرانسانی و ظالم قرار دادریم، بنابراین خرمشهرهای اقتصادی را باید در سیستم پولی و بانکی فتح کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهران سلوکی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    در اینکه ارزش ریال هر روز کم میشود بحثی نیست. اما آیا پولطلا میتواند این مشکل را حل کند و دوباره مثل ریال نمیشود که دولت از ارزش آن کم کند؟ البته قبول داریم که طلا ارزش ذاتی دارد ولی عیار آن قابل تغییر است. لطفا این موضوع پولطلا را بیشتر پیگیری کنید تا شفاف شود. باتشکر