پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فرماندار

حوزه / فرماندار ویژه کاشان گفت: با وجود انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ، این موضوع را محدود به کاشان نمی دانیم، چراکه نهج البلاغه متعلق به تمام تشنگان حقیقت طلب در جهان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان علی اکبر مرتضایی، روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران، گفت: منطقه مشهد اردهال به خاطر تشابه شهادت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) با نحوه شهادت حضرت امام حسین (ع)، به کربلای ایران شهرت دارد و حضور آن حضرت موجب خیر و برکت برای شهرستان کاشان شده است.

فرماندار ویژه کاشان خاطر نشان کرد: دارالمومنین کاشان بزرگان و فعالان بسیاری در حوزه علمی و فرهنگی داررد.

به گفته وی، شهرستان کاشان دارای ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه است و این افتخار همیشه برای منطقه سرافراز باقی بماند.

جانشین ستاد اجرایی طرح ملی کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران اظهار کرد: برای اثرگذاری هر چه بیشتر نهج البلاغه و کلام حضرت امیر المومنین (ع) لازم است کاشان رنگ و بوی نهج البلاغه به خود بگیرد و تمامی ارگان ها اقدامات فرهنگی را با محوریت این موضوع پیاده سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع آموزش در دانشگاه و ارائه نهج البلاغه به عنوان یک درس یا رشته علمی دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: اگر دانشجو از تفاسیر و کلام حضرت امیر المومنین (ع) شناخت درستی پیدا کند می تواند مبلغ معارف علوی باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که می توانند موجب ترویج و تولید مقالات علمی و کتاب‌های بسیاری در حوزه نهج البلاغه باشد، برگزاری همایش های ملی و بین المللی است که امیدواریم با مهار ویروس کرونا اقدام‌های ارزشمندی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha