پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راعی

حوزه/ عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید توسط موسسه نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: طراحی نظام جامع موضوعات نهج البلاغه در حال انجام است.

حجت الاسلام مسعود راعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ با اشاره به دو هدف عمده تاسیس موسسه نهج البلاغه اصفهان اظهار کرد: موسسه نهج البلاغه با دو هدف عمده که یکی جنبه تبلیغی و ترویجی دارد و هدف دیگر جنبه پژوهشی بوده است، زیر نظر امام جمعه اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: قدم اول تاسیس موسسه نهج البلاغه توسط مرحوم اسلامی برداشته شد و پس از آن حجت الاسلام شیخ محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان و حجت الاسلام شیخ علی رهبر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی با جمعی دیگر از دوستان فعالیت را ادامه دادند.

جانشین مدیر موسسه نهج البلاغه شعبه اصفهان، آغاز فعالیت های موسسه را از امامزاده درب امام و مرکز شهید قندی بیان کرد و گفت: اکنون نیز موسسه به مکان فعلی آن منتقل شد که پیش از این به نام مدرسه میرزاحسن هارونیه معروف بود.

وی اضافه کرد: فعالیت های موسسه تا قبل از کرونا، برگزاری دوره های تربیت مربی نهج البلاغه و برگزاری کلاس های حکمی و معرفتی نهج البلاغه بود که خواهران و برادران در این کلاس های حضور داشتند.

حجت الاسلام راعی، پیش آمدن شرایط کرونا را مانعی بر سر راه فعالیت های موسسه ندانست و افزود: شرایط کرونا که مطرح شد فضاهای حقیقی با محدودیت جدیدی مواجه شدند و عملا کار به فضای مجازی وارد شد، در حال حاضر نیز جلسات چهارشنبه های حکمت، هر هفته با حضور جمعی از اساتید نخبه حوزه و دانشگاه به صورت مجازی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن جلسات، دوشنبه ها شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی موسسه نهج البلاغه که تا چند هفته پیش به صورت حضوری و با حضور چهره های برجسته استان برگزار می شد، به دلیل فضای پیش آمده، در فضای مجازی برگزار می شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد  به برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید توسط موسسه نهج البلاغه اشاره کرد و ادامه داد: این دوره ها، ویژه اساتید پایه سه و پنج حوزه علمیه می باشد و علاوه بر آن اساسنامه موسسه اصناف و اقشار مختلفی را شامل حوزویان، دانشگاهیان و بازاریان مدنظر قرار داده است.

وی افزود: در رابطه با دانشگاه به طور خاص چند کار در حال انجام است از جمله؛ طراحی نظام جامع موضوعات نهج البلاغه که یک نظام معناشناسی از موضوعات مختلف اعم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و شهرسازی و در تمام موضوعات رصد شده و برای انجام پروژه های تحقیقاتی در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گیرد.

حجت الاسلام راعی سواد انقلابی و رسانه در نهج البلاغه را یکی از طرح های پژوهشی در دست اقدام موسسه نهج البلاغه عنوان کرد و گفت: گام دیگری که در دانشگاه برداشته شده ایجاد اتاق فکر نهج البلاغه می باشد که از طریق هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است و ماموریت ویژه این هیئت علوم انسانی، نیز تعالی بخشی، حکمی سازی، بروزرسانی و بومی سازی است.

وی اضافه کرد: دو کار دیگر نیز در حال انجام است، یکی ایجاد دفتر همکاری حوزه و دانشگاه در خصوص نهج البلاغه، که برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت نهج البلاغه شکل گرفته است و اقدام بعدی راه اندازی نجمن مطالعات نهج البلاغه ایران شعبه اصفهان می باشد.

جانشین مدیر موسسه نهج البلاغه شعبه اصفهان با تاکید بر جایگاه و وزن علمی انجمن ها در دانشگاه تصریح کرد: وزارت علوم برای حوزه های مختلف مجوز راه اندازی انجمن ها را صادر می کند و در عین حال باید یک ظرفیت خاص علمی نیز وجود داشته باشد، بر این اساس انجمن مطالعات نهج البلاغه ایران شعبه اصفهان فعالیت خود را شروع کرده و دفتری در موسسه نهج البلاغه اصفهان به آن اختصاص داده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha