شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/  نشست هم اندیشی شورای آموزشی حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ اعضای شورای آموزشی حوزه علمیه اصفهان پیرامون هماهنگی و تعامل و ارتباط بیشتر برنامه های تهذیبی، همچون کلاس اخلاق و برنامه آموزشی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، جلسه شورای آموزشی حوزه علمیه اصفهان به منظور هم اندیشی پیرامون  چگونگی اجرای طرح رشد  و تعالی  طلبه تراز انقلاب اسلامی برگزار شد.

 در این جلسه حجت الاسلام سید حسین مومنی بیان کرد: با توجه به طرح رشد و تعالی طلبه تراز انقلاب اسلامی که در معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان مدون شده است، برای اجرایی شدن طرح نیازمند تعامل و هماهنگی بیشتر با معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان است.

وی تاکید کرد: همکاری با معاونت آموزش و دریافت نقطه نظرات مدیران مدارس علمیه خاصه شورای آموزشی از نکات کلیدی برای موفقیت این طرح تعالی است.

 معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: به لحاظ اینکه برخی از سرفصل های طرح رشد عنوان مشابهی در آموزش دارد لذا نیازمند یکسان سازی و کیفی سازی  در برنامه ها هستیم .

حجت الاسلام کریم کشکولی، مدیر مدرسه علمیه اباصالح (عج) اصفهان هم در این جلسه یادآور شد: طرح ها  باید جامع دیده و منطقه ای اجرا شود.

وی با بیان اینکه از رموز موفقیت هر طرح جدید این است که خوبی ها و کمالات طرح های قبلی تاکید شود و عیوب طرح های گذشته رفع شود، گفت: مشورت بیشتر و تمرکز بر نحوه اجرای طرح از ضرورت ها است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح (عج) عنوان داشت: این طرح جدید باید به صورت پایلوت در چند مدرسه اجرا و آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی و آموزشی در نزد طلبه دو بحث جدا از هم تلقی نمی شود ولی اگر مسئول و متولی اجرایی هر مقوله را جدا کنیم شایسته بوده گفت:  هماهنگی بین معاون آموزشی و معاون فرهنگی در مدارس علمیه یک ضرورت است.

درادامه حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه در اصول کافی مطلبی آمده است مبنی بر اینکه در انجام واجبات سرسخت و مستحکم باشیم ودر زمینه انجام مستحبات هر زمان که نشاط دارید اقدام کنید، ابراز داشت: این امر در بحث تربیت طلاب نیز اهمیت دارد.

وی ادامه داد: باید در انجام امور واجب برای طلاب همچون اقامه نماز اول وقت تاکید سرسختانه داشته و برای انجام مستحبات چون شرکت در دروس اخلاق فقط  زمینه و بستر حضور طلاب را فراهم کنیم واز اجبار کردن پرهیز نماییم.

 عضو شورای آموزشی خاطرنشان کرد: باید برای اثرگذاری بیشتر کلاس های دروس اخلاقی را برای طلاب اختیاری کرده البته شرایط تشویق و ترغیب برای طلاب فراهم سازیم.

حجت الاسلام نم نبات دیگر عضو شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: پیوند بین تهذیب و آموزش امر مبارکی است، اما لازم است برنامه ریزی این طرح  در یک واحد متمرکز به عنوان مثال معاونت آموزش صورت گیرد .

وی تاکید کرد: اصلاح، یک حرکت تدریجی است اما آنچه در مثمر ثمر بودن کلاس های اخلاقی برای تربیت طلاب مهم است این بوده که استاد اخلاق خود شخصا متخلق به اخلاق حسنه و به تعبیری عالم به عمل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha