شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده چهره‌های بین المللی هستند، گفت: به دلیل اینکه با شهادت این عزیزان، دشمنان خوشحال شدند نباید آنها را فقط چهره ملی و منطقه ای بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابوالمهدی المهندس، اظهار داشت: سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی آمیخته شده با شهادت ارزشمند و دانشمند هسته ای کشورمان فخری زاده که بی شک ذائقه جامعه ما را این ایام بسیار بسیار تلخ کرده است.

وی به شباهت‌های زیاد حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت : شباهت اول این است که هر دو با توطئه آمریکا و صهیونیست ها به شهادت رسیدند.

عضو خبرگان رهبر با اشاره به وجود انواع شهدا در نظام اسلامی ایران، افزود: شهدایی داریم که برای مقابله با اشرار در کردستان، گلستان، جنگل آمل، بلوچستان، تبریز و آشوب های محلی برای دفاع از انقلاب به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بهشتی ها، مدنی ها، صدوقی ها، دستغیب ها، هاشمی نژادها، قاضی طباطبایی ها و اشرفی ها بزرگان شهدای ترور هستند، بیان داشت: تمام شهدایی که تاکنون به دست منافقین، در دوران دفاع مقدس و... به شهادت رسیدند بدون تردید به دستور مستقیم آمریکا  و صهیونیست‌ها بوده است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: شباهت دوم شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده در این بود که حاج قاسم به عنوان سید مقاومت و فخری زاده نیز به عنوان استاد و سید هسته ای در بین شهدا قلمداده شدند و برجستگی این دو بزرگوار هر کدام در جایگاه خودشان پذیرفته همگان است.

وی با بیان اینکه شباهت سوم شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده در این بود که هر دو خمود بودند و حاج قاسم قبل از شهادتش دست امام جمعه کرمان را بوسید، افزود: شباهت چهارم شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده در این بود که آمریکا این دو بزرگوار را به عنوان حریف میدان بیشتر از دوستانش می شناخت.

نماینده ولی فقیه در کاشان حلقه اتصال به تمام گروه های سیاسی را از دیگر شباهت های  شهید سلیمانی و فخری زاده عنوان کرد و گفت: یک نفر را نمی توانیم در ایران پیدا کنیم که علیه شهید سلیمانی و فخری زاده موضع داشته باشد و شهادت این دو عزیز را زیر سؤال ببرد بلکه همه جناح ها، گروه ها و آحاد مردم در شهادت این دو عزیز اندوهگین شدند.

وی همزمانی با ایام فاطمیه دوم و سوگواری پیامبر اکرم(ص) را از دیگر شباهت های ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده عنوان کرد و ادامه داد: در طلیعه  شب و سحرگاهان به شهادت رسیدن از دیگر شباهت های ایام شهادت این دو بزرگوار است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: بزرگان دین ما بر این باورند که هر چه خدای منان به بندگانش عطا کرده  ۷۰ درصد آن در شب بوده است.

وی، مبدا تحول بودن در مقاومت و هشیاری و بیداری در موضوع هسته ای را از دیگر شباهت های ایام  شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده عنوان کرد و گفت: بعد از شهادت فخری زاده با یک لایحه دو فوریتی در مجلس بنا شد بحث هسته ای جدی گرفته شود و باب جدیدی در مسئله هسته ای به برکت خون این شهید بزرگوار گشوده شد.

امام جمعه کاشان حلقه اتصال بین نسل گذشته، آینده، سالمند و نسل نواندیش را دیگر شباهت های ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید فخری زاده عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در ایام سالگرد شهادت این دو بزرگوار نتوانیم تبلیغاتمان را در جهت الگوسازی فراگیر کنیم و نسل فعلی را به این سرمایه های ارزشمند و مفاخر آشنا بسازیم در خلأ به سر خواهند برد.

وی با بیان اینکه با تجلیل و بزرگداشت، حاج قاسم سلیمانی باید به نسل جدید پیوند داده شود، افزود: با توجه به اینکه ارزشهای اسلام یکی پس از دیگری در جامعه زیر سؤال می رود باید تبیین فرازها و وصیت نامه های شهدا در دستور کار مساجد قرار گیرد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده چهره های بین المللی هستند، گفت: به دلیل اینکه با شهادت این عزیزان، دشمنان خوشحال شدند نباید آنها را فقط چهره ملی و منطقه ای بدانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha