پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یک روزی وقف در ساختن آب انبار، پل، حسینیه، مسجد و... بود، ولی امروز وقفیات باید در کارهای بر زمین مانده جامعه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز ۲۳ آذر در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، اظهار داشت: وقف هایی که به اشخاص، خانواده، امامزاده ها و... تعلق می گیرد فی سبیل الله و به خاطر رضای خداست.

عضو خبرگان رهبری، ریشه موقوفات را مربوط به زمان حضرت علی(ع) دانست و با بیان اینکه براساس فرهنگ اصیل دینی اکثر موقوفات به علمای دینی تعلق دارد، افزود: به خاطر همین اکثر موقوفات و مدارس علمیه کاشان متعلق به خانواده آیت الله نراقی ها و دیگر علمای بزرگ دینی دارالمؤمنین کاشان است.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته احیای وقف در کشورمان صورت گرفته است، بیان کرد: با ترویج فرهنگ وقف از قبیل عوائد مساجد وقفی تاکنون ده ها مسجد در کشور ساخته شده است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به مسئولیت سنگینی که اوقاف و امور خیریه در زمینه وقف بر عهده دارد، اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه وقفیات در زمان قاجار و پهلوی مورد تهاجم قرار گرفته بود، احیای اینگونه وقفیات مسئولیت سازمان اوقاف و امور خیریه را بیشتر کرده است.

وی با تاکید بر گرامیداشت هفته وقف و بیان اینکه امروز سخت به احیای گذشته وقف و ایجاد رقبات آینده وقف نیازمندیم، افزود: برای نگهداری و حفظ موقوفات باید اعتماد و اطمینان مردم بیش از پیش جلب شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کشور نیازمند رقبات و  عوائد الهی و معنوی وقفیات است، خاطرنشان کرد: اکثر وقفیات باید در کارهای زیرساختی خصوصا در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه زوج های جوان هزینه شود.

وی با بیان اینکه وقفیات ازدواج آسان در کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: مسئولان اوقاف و امور خیریه باید با القای فکری واقفین را به سمت تامین جهیزیه دختران و ازدواج آسان جوانان سوق دهند.

آیت الله سلیمانی در پایان یادآور شد: یک روزی وقف در ساختن آب انبار، پل، حسینیه، مسجد و... بود، ولی امروز وقفیات باید در کارهای بر زمین مانده جامعه انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha