پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کاشان، ترویج فرهنگ نهج البلاغه را از مهمترین نیازهای پژوهشی دارالمومنین کاشان دانست و گفت: عنوان «پایتختی نهج البلاغه کاشان» به مدت دوسال باید به یک سوژه پژوهشی در دستور کار حوزه های علمیه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر سه شنبه ۲۵ آذر به مناسبت هفته پژوهش، در دیدار مدیر حوزه علمیه کاشان و معاونان پژوهشی مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق به جایگاه پژوهش در دین اسلام اشاره کرد و گفت: پژوهش در دین اسلام  قوی ترین جایگاه را دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه با تاکید بر نیازسنجی پژوهشی، ادامه داد: گرچه در کلان یک سری محورهای تعریف شده داریم، اما محورهای تعریف شده یک سمت،  و نیازها منطقه یک سمت دیگر باید باشد

امام جمعه کاشان، ترویج فرهنگ نهج البلاغه را از مهمترین نیازهای پژوهشی دارالمومنین کاشان دانست و افزود: عنوان «پایتختی نهج البلاغه کاشان» به مدت دوسال باید به یک سوژه پژوهشی در دستور کار حوزه های علمیه قرار گیرد.

 آیت الله سلیمانی با تاکید بر اولویت بندی و پرهیز از موازی کاری در فعالیت های پژوهشی، گفت: پایه ریزی تحقیقاتی و پژوهشی نظام مند در حوزه های علمیه  باید به گونه ای  باشد که  بعد از شناخت نیازها، طرح های پژوهشی اولویت بندی شوند.

 عضو خبرگان رهبری افزود: گاهی یک طرح پژوهشی سود کلان دارد و گاهی هم تحقیق می کنیم، ولی به جایی نمی رسیم، لذا نباید در تحقیقی که نتوانستیم به اهداف مورد نظر برسیم، ناامید شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha