جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی از مهره‌های کلیدی و محوری نظام و از یاران صدیق امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، رحلت عالم مجاهد و ربانی آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه، یار صدیق امام و رهبری و از چهره های کلیدی و محوری نظام  را به محضر حضرت مهدی (عج)، رهبر معظم انقلاب، روحانیت، حوزه های علمیه، بیت ایشان و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

وی با اشاره به سخنان امام صادق(ع) که فرمود «اگر یک آدم دین‌شناس، متعهد و مسئول در صحنه از دنیا برود قابل جبران نیست»، اظهار داشت: این عالم بزرگوار و از چهره های  دیرین انقلاب از اول به ندای انقلاب اسلامی ایران لبیک گفت و در  تمام صحنه ها حضوری  جدی و فعالیت شایانی داشت به گونه ای که قبل از انقلاب خطابه ها، منابر و بیانات آتشین این عالم  علیه رژیم و در راستای روشنگری افکار عمومی بود.

 امام جمعه کاشان تصریح کرد: یادمان نرود وقتی این بزرگوار در مسجد نور شهر مقدس قم  به مدت طولانی راجع به نقش محیط برای آحاد مردم جامعه و نقش افراد در ساختن  محیط صحبت می کرد به گونه ای مطالب  را سامان  می داد تا در انتها به روشنگری مردم نسبت به ماهیت رژیم حاکم و نقش آنها در ساختن محیطی سالم منجر می شد.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی هزینه های  قبل از انقلاب را برای انقلاب  اسلامی پرداخت کرد، گفت:  جایگاه و شأنیت این بزرگوار در حدی بود که وقتی به حکم امام راحل  بر مسند دستگاه عدلیه  کشور قرار گرفت اجتهاد و عدالت را از نگاه امام امت به عنوان دو شرط  اساسی برای  این تصدی ضروری دانست و بعد از کنار رفتن از این سمت هم در جایگاه خبرگان رهبری و هم در مدیریت حوزه های علمیه کشور نقش کلیدی و محوری داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه آیت الله یزدی به حق یار صدیق امام و رهبری معظم انقلاب قلمداد می شد، بیان داشت: بی شک این عالم بزرگوار از مهره های کلیدی این نظام بود که نظام اسلامی یکی دیگر از فرزندان  کارآمد  خود را از دست داد.

وی در پایان ارتحال این عالم بزرگ را  از مصادیق بارز خلأ فکری، انقلابی، فقهی و حوزوی کشور عنوان کرد و افزود: روحش شاد و راهش پرتداوم باد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha