جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلاب جوان و انقلابی سیره علمی و اخلاقی و سیاسی آیت الله یزدی را الگوی خود قرار دهند و با تاسی به چنین علمایی که زندگی‌شان آمیخته به تقوا و علم و جهاد است، نقش موثری در این انقلاب ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) خارج کردن روحانیت و علما از حالت انزوا و گوشه گیری بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ورود در عرصه سیاست و دغدغه مندی نسبت به اجتماع و مبارزه با کسانی که دین حداقلی را به عنوان نسخه نهایی برای جامعه تجویز می کردند از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی امام امت بود.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حضرت امام شاگردانی را تربیت نمودند که در تمام بحرانها و تندبادهای اجتماعی همچون کوه استوار در عرصه مبارزه حضور پیدا می کردند و با باور و یقین به درستی اهداف انقلاب به یاری حضرت امام پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: آیت الله یزدی یکی از این انسانهای وارسته بود که بعد از شکل گیری نهضت امام به جرگه مبارزان و مجاهدان در راه حق پیوستند و با رهبر انقلاب همراهی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ایشان یکی از معتمدین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بودند که سوابق درخشانی در حمایت از مبانی و اصول اساسی انقلاب داشتند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پذیرش مسئولیت های مختلف در نظام اسلامی در کنار فعالیت های علمی از دیگر ویژگی هایی بود که در بین علما شخصیت ویژه ای به ایشان داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر افزود: ایستادگی در مقابل جریان های سیاسی معاند و تفکرات التقاطی و آمیخته با نفاق که شمشیرهای خود را علیه انقلاب و باورهای اعتقادی مردم تیز کرده بودند نمونه بازری از باورمندی و اعتقاد به راه امام و رهبری بود و بی خود نبود که دشمن تمام تلاش خود را صرف تخریب این چهره انقلابی و مبارز نموده بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: این ویژگی های ممتاز بود که باعث شد مقام معظم رهبری نبود ایشان را در مجلس خبرگان خسارتی برای این مجلس محسوب نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم طلاب جوان و انقلابی سیره علمی و اخلاقی و سیاسی این شخصیت های وارسته را الگوی خود قرار دهند و با تاسی به چنین علمایی که زندگیشان آمیخته به تقوا و علم و جهاد هست، بتوانند نقش موثری در این انقلاب ایفا نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha