شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند به عنوان رفیق نه به عنوان رقیب، بی گمان می توانند دو بال برای سعادت جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مسائل مهم انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ما در تاریخ انقلاب و در تقویم نظام اسلامی روزهای به یادماندنی بسیاری داریم، اما در بین این تاریخ و رویدادها ایامی می باشند که ماندگار هستند که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از این روزهاست.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با اشاره به اینکه دشمنان بسیاری تلاش می کنند که وحدت حوزه و دانشگاه را برهم بزنند، بیان کرد: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند به عنوان رفیق نه به عنوان رقیب، بی گمان می توانند دو بال برای سعادت جامعه باشند.

وی در ادامه افزود: شهید مفتح که امروز روز شهادت ایشان است، می فرماید: «اگر حوزه و دانشگاه از هم جدا شوند و حوزه مسیر خودش را برود و دانشگاه مسیر خودش را برود آن روز اولین روز شکست ماست».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید در کنار هم قرار بگیرند تا جامعه اسلامی به رشد و تعالی برسد، تاکید کرد: وقتی اینها از هم منفک شدند و در مقابل هم قرار گرفتند، بلایی بر سر ما خواهد آمد که همان بلا در غرب معنویت را از جامعه گرفت. برخی از اندیشمندان بزرگ غربی خودشان اذعان می کنند درست است که غرب در مادیات رشد پیدا کرده، اما به سرعت در سراشیبی سقوط در حال حرکت است.

این استاد حوزوی اضافه کرد: این موضوع را «آلکسیس کارل» در کتاب «انسان موجود ناشناخته» بیان می کند، یا شخصیتی مانند «مارکوزه» که از اندیشمندان مکتب انتقادی است و مشهور به مکتب فرانکفورت است در کتاب « انسان تک ساحتی» به این موضوع اشاره می کند که این فرهنگ وقتی ارزش های معنوی را از جامعه گرفت، انسان را تک ساحتی بار آورد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر  در پایان تصریح کرد: در کنار هم بودن حوزه و دانشگاه باعث می شود که جامعه در دو بُعد مادی و معنوی توامان حرکت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha