شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ تشییع آیت الله یزدی

حوزه/ سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران در پیامی آورده است: ساده زیستی، صراحت و وفاداری عمیق به اسلام، انقلاب، امام و مقام معظم رهبری از ویژگی های منحصر به فرد آیت الله یزدی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران با صدور پیامی درگذشت رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال فقیه مجاهد و دلسوز و عالم روشن ضمیر و انقلابی، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد یزدی قدس سره، دلهای متعلق به انقلاب و دلبسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی را سوگوار نمود.

این شخصیت والا، سراسر عمر شریفش به مجاهده و مبارزه در راه خدا و سعی بلیغ در مسیر تحقق آرمان های بلند انقلاب سپری شد و همواره در این صراط مستقیم، ثابت قدم بود. پیش از انقلاب و در زمان طاغوت، از جمله نخستین یاران امام راحل عظیم الشأن به حساب می آمد که عَلَم مبارزه را تحت زعامت و رهبری امام به دوش کشید و زندان و تبعید تنها بخشی از ملالتهای این دوران برای آن مرد مجاهد بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سنگرهای بسیار خطیر و اثرگذاری چون خبرگان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست قوه قضائیه و شورای نگهبان حضوری چشمگیر داشت و این همه، هرگز او را از فعالیت های فقهی و علمی بازنداشت و همین وجاهت علمی سبب شد برجستگانِ از مدرسین و علماء طراز اول حوزه علمیه قم، سکان جامعه مدرسین را به این عالم بصیر بسپارند.

ساده زیستی، صراحت و وفاداری عمیق او به اسلام، انقلاب، امام و مقام معظم رهبری، مواضع اصولی و صریح در برابر فتنه گری ها و کج روی ها، سطح وسیعی از کینه ورزی ها را به ایشان معطوف کرده بود، از دشمنان آگاه گرفته تا دوستان نادان؛ اما اینها هرگز عزم راسخ او در دفاع از ولایت فقیه و آرمان های الهی انقلاب و روشنگری و بصیرت افزایی را به سستی نکشاند.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران، این مصیبت دردناک را به ساحت امام عصر عجل الله تعالی فرجه و محضر شریف مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و همه امت حزب الله خاصه به بیت شریف آن عالم فقید تسلیت گفته از ساحت ربوبی، برای آن تازه گذشته، رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و برای نظام اسلامی جبران این خسارت را مسئلت می دارد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha