جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای عالی حوزه

حوزه/ هفت دهه از حیات با برکت سیاسی و علمی آیت الله یزدی منشأ خدمات فراوانی به کشور و حوزه‌های علمیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شورای عالی حوزه های علمیه در پیامی ارتحال آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
ارتحال مجتهد بصیر و یار دیرین امام (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی)، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (ره) موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.
هفت دهه از حیات با برکت سیاسی و علمی این عالم برجسته منشأ خدمات فراوانی به کشور و حوزه‌های علمیه بود.
آیت‌الله یزدی جزو حلقه اول شاگردان و علاقه مندان صدیق امام خمینی (ره) بود که با شروع نهضت امام، در دوران پرفراز و نشیب مبارزات با رژیم ستم شاهی، استوار و پایدار مسیر مبارزه را ادامه و همواره تبعیدگاه های خود را به مرکز نشر علوم اهل بیت علیهم السلام و پایگاه بسط مبارزات اسلامی تبدیل می کرد.
حضور تعیین کننده در ایجاد، تثبیت و ریاست سالیان متمادی بر تشکیلات با برکت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در صیانت از نهاد روحانیت و پاسداشت جایگاه مرجعیت شیعه و حضوری بسان استوانه ای فقهی برای نظام در دو نهاد شورای نگهبان و مجلس خبرگان با حفظ سلوک و زیّ روحانیت با وجود حضور در عالیترین نهادهای حکومتی از فرازها و ویژگی های مهم زندگانی ایشان است.
ضایعه فقدان این فقیه و عالم جلیل القدر را به محضر مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به فرزندان برومند ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقیه بصیر و انقلابی و یار مخلص ولایت و رهبری، علو درجات و رحمت الهی را مسألت دارم. خداوند آن مرحوم را با اولیای خویش محشور فرماید.
سیدهاشم حسینی بوشهری
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه
۱۹ آذر ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha