چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سلیمانی

حوزه/ آیت الله سلیمانی با بیان اینکه در بهره برداری از آب شیرین کن کنارک کلاه سرمان رفت، گفت: آب شیرین کن کنارک را با آب شیرین گمرک پر کردند و گفتند این محصول آب شیرین کن کنارک است، درحالی که بعد از مدتی متوجه شدند که آب شیرین کنی در کنارک وجود ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب کاشان، از عدم اجرای مصوبه مجلس در استخراج مشترک منابع نفتی و آبی با کشورهای همسایه، گفت: علیرغم منابع مشترک نفتی و آبی زیادی که با کشورهای همسایه در دریای خزر و خلیج فارس داریم و آنها از این منابع  بهره برداری می کنند، هنوز نتوانسته ایم بهره مندی لازم را از این منابع مشترک داشته باشیم.

وی  با بیان  اینکه در بهره برداری از آب شیرین کن کنارک کلاه سرمان رفت، افزود: آب شیرین کن کنارک را با آب شیرین گمرک پر کردند و گفتند این محصول آب شیرین کن کنارک است، در حالی که بعد از مدتی متوجه شدند که آب شیرین کنی در کنارک وجود ندارد.

امام جمعه کاشان، جنگ آینده جهان را جنگ آب  دانست و گفت: زمانی با جنگ نفت در دنیا روبرو بودیم، ولی از این به بعد  باید خودمان را برای جنگ آب آماده کنیم.

وی با تاکید بر این که باید نسبت به مسئله آب مدیریتی قوی تر از مدیریت نفت داشته باشیم، اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت ها و ذخیره سازی منابع آبی باید از اعتبارات  صندوق ذخیری ارزی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان سرانه آب مصرفی کشورمان را دو برابر سرانه هر نفر در دنیا دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه نصب شیرهای هوشمند در جلوگیری از مصرف آب کفایت نمی کند باید فرهنگ مصرف آب در جامعه متحول شود.

آیت الله سلیمانی بر جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و فاضلاب شهری تاکید کرد و گفت: استخراج آب از۱۹۰ چاه  و تبدیل به قابل شرب در منطقه کاشان کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

گزارش مدیر عامل آبفای کاشان

محمد رضا اسدی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان  نیز  در این دیدار با ارائه گزارشی، به ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری کاشان به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی اشاره  کرد و گفت: این تصفیه خانه ۱۱۰ لیتر در ثانیه برای مصرف کشاورزی و صنعتی آب تصفیه می کند.

وی با بیان اینکه برای ۴۰۰ کیلومتر باقیمانده فاضلاب شهری کاشان به ازای هر متر طول به ۸۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: درحال حاضر۳۱ هزار مشترک کاشان به  خط  انتقال فاضلاب شهری متصل می باشند.

شایان ذکراست، آیت الله سلیمانی  پس از بازدید دوساعته از تصفیه خانه فاضالاب شهری کاشان  و دیدار  و گفتگو با مدیران و معاونان شرکت آب و فاضلاب کاشان در جریان  روند فعالیت های این شرکت قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha