جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، نادیده گرفتن زیر ساخت های ایجاد شده در کشور را کفران نعمت دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم کاشان با تقدیم ۲ هزار شهید و پشتیبانی از دفاع مقدس و ایثار و فداکاری بلندترین گام را برای انقلاب برداشتند، نیازمند خدمات بیشتری هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه براساس آیات قرآن با سواد شدن محدویت جغرافیایی  و زمانی نمی شناسد، به آمار ۴۲ درصدی بیسوادی مردم کاشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمار بالای بیسوادی کاشان قبل از انقلاب نشان دهنده این بود که عزمی برای ریشه کنی بیسوادی وجود نداشته است.

وی به مقایسه رشد فکری جامعه کنونی با رشد فکری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: مکتبی که دارای فکر، اندیشه، پویایی و حرکت فطری بشری باشد به دنبال ریشه کنی بیسوادی در جامعه خواهد بود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را برای ریشه کنی پدیده بیسوادی بکار برد، گفت: گرچه بخشی از فقر جامعه ناشی از تحریم، جنگ تحمیلی، حوادث و سوء مدیریت هاست، ولی پیشرفت های زیادی هم در زمینه های مختلف در سطح کشور داشته ایم.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: در حالی که قبل از انقلاب قمصر پایتخت گل و گلاب ایران و عروس منطقه و دیگر شهرها و روستاهای کاشان فاقد جاده مناسب بودند، الان به برکت انقلاب دارای بزرگراه و زیرساخت های کم نظیر هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، نادیده گرفتن زیر ساخت های ایجاد شده در کشور را کفران نعمت دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم کاشان با تقدیم ۲ هزار شهید و پشتیبانی از دفاع مقدس و ایثار و فداکاری بلندترین گام را برای انقلاب برداشتند، نیازمند خدمات بیشتری هستند.

آیت الله سلیمانی، سرداران شهید کاشان را مهندسین و معماران اصلی جبهه و جنگ دانست و گفت: ۸۵ درصد زیرساخت های کاشان مرهون تلاش خود مردم است.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: امیدواریم به زودی شاهد برگزاری جشن پایان بیسوادی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرآئتی در این شهرستان باشیم.

توزیع ۲۱۰ تبلت بین دانش آموزان محروم

حسین مقنی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز در این دیدار از توزیع ۲۱۰ تبلت بین دانش آموزان محروم خبرداد.

رئیس آموزش و پرورش کاشان، کسب ۱۵۷ رتبه سه رقمی و کسب ۲۲ رتبه دو رقمی در کنکور سراسری، ۴۵ رتبه سه رقمی در کنکور فنی و حرفه ای، دو رتبه زیر۲۰ و راهیابی ۴ دانش آموز کاشانی به المپیادهای علمی کشور را از مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد و گفت: کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی و بیش از ۱۰۰رتبه استانی و کشوری در فراخوان های درسی  از دیگر دستاوردهای این اداره است.

انتهای پیام

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha