یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سلیمانی

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری به میدان داری افرادی که بیش از سه دهه بر مسند قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند در فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: این افراد با اعتراض به انتخابات، دشمن را در براندازی نظام اسلامی ایران امیدوار کرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت حماسه ۹ دی که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد باب الحوائج(ع) کاشان برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: دشمنان وقتی نتوانستند در جنگ سخت، انفجارهای پی درپی، ترور فیزیکی و ایجاد اختلافات منطقه ای و محلی به اهدافشان برسند از طریق جنگ نرم با شایعه سازی برای تزلزل افکار عمومی، ترور شخصیتی افراد موثر و حمله به روحانیت، برای آسیب زدن به پایگاه مردمی انقلاب وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب دو رئیس جمهور داشتیم که یکی از آنها(بنی صدر) با نفوذ پذیری از جاده انقلاب منحرف شد و دیگری (رجایی) به دلیل اینکه نفوذ ناپذیر بود، دشمن با حذف فیزیکی او را از صحنه خارج کرد و به شهادت رساند.

امام جمعه کاشان، فتنه ۸۸ را مهمترین توطئه دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: فتنه ۸۸ پیچیده ترین و قوی ترین بحران علیه نظام اسلامی ایران بود که از نگاه رهبری به فتنه نام گذاری شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به میدان داری افرادی که سه دهه بر مسند قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند در فتنه ۸۸ اشاره کرد و یادآورشد: این افراد با اعتراض به انتخابات، دشمن را در براندازی نظام اسلامی ایران امیدوار کرده بودند.

وی، به نقش راهبردی رهبری در مهار فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: رهبری با دعوت از سران فتنه ۸۸ به آنها یادآورشد که جنس شما آشوب طلبی نیست و باید شکایتتان را در چارچوب قانون پیگیری کنید، اما آنه گوش نکردند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه رهبری در۲۷ خرداد ابعاد توطئه ای که دشمنان برای کشور طراحی کرده بود را با صراحت برای مردم بیان کردند، ادامنه داد: رهبری با قطعیت فرمودند که عدم پذیرش قانون و تاکید غیرمنطقی بر ابطال آرای ۴۰ میلیونی مردم اتخاذ یک شیوه دیکتاتوری است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دستور تمدید یک هفته ای رسیدگی به شکایات را دادند، گفت: رهبری هیئتی متشکل از محمد حسن رحیمیان، غلامعلی حداد عادل و علی اکبر ولایتی را مامور نظارت بر باز شماری ده درصد از آرای صندوق ها کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ رهبری درصدد افشای ابعاد توطئه برآمدند، اظهار کرد: رهبری اعتماد به نهادهای قانونی نظام را سرلوحه کار قرار دادند تا فتنه گران نتوانند بهانه ای به دست بیاورند.

وی افزود: رهبری در جریان فتنه ۸۸ با هوشمندی عضویت سران فتنه در مجمع تشخیص مصلحت نظام لغو نکردند تا داعیه نبود آزادی در ایران که پروژه غرب و فتنه گران بود، به وجود نیاید.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: علیرغم اینکه رهبری معظم در نوک پیکان حمله فتنه گران بود، اما هرگز از خودش چیزی نگفت و با اعتماد به خداوند بار سنگین نجات انقلاب و مردم را به دوش کشید.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دوران فتنه 88 مراقب بودند کارهای جاری کشور تعطیل نشود، گفت: رهبری در بحران فتنه تنفیذ حکم ریاست جمهوری را با صلابت تمام انجام دادند و نشان داد که فتنه نمی تواند خللی در اداره نظام بوجود بیاورد.

آیت الله سلیمانی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در اوج محبوبیت مردمی و بی مهری فتنه گران سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را دنبال کردند، گفت: با رأی ۴۰ میلیونی، مردم سالاری دینی در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری ایران به زیبایی برای جهانیا به نمایش گذارده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha