شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از مهریه های سنگین، گفت: به قدری مهریه ها در جامعه سنگین شده که بعضی از واحدهای تولیدی و صنعتی موفق هم به اندازه گرفتن مهریه بازار ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در جلسه ستاد «ساماندهی امور جوانان» و کمیته «سامان ازدواج جوانان کاشان» با بیان این که آیا فرهنگ جامعه اسلامی ایران آمادگی ۵۰۰ سکه را برای مهریه دارد؟  گفت: در شرایطی که جوانان با مشکلات فراوان روبرو هستند نباید مهریه ها سنگین باشد.

عضو خبرگان رهبری به زندانیان مهریه اشاره کرد و افزود: گرچه قوه قضائیه مدتی است به موضوع مهریه ورود کرده، ولی قبلا بخش عظیمی از زندانیان کشور به خاطر مهریه های سنگین در زندان بودند.

وی با تاکید بر جلوگیری از مهریه های سنگین، اظهار کرد: به قدری مهریه ها در جامعه سنگین شده که بعضی از واحدهای تولیدی و صنعتی موفق هم به اندازه گرفتن مهریه بازار ندارند.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر ازدواج جوانان در سن مناسب، ادامه داد: با فرهنگ سازی، سن ازدواج در جامعه کاهش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که جوانان زیادی در این شهرستان به دلیل مشکلات مالی تن به ازدواج نمی دهند، فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان را مهمتر از مدرسه سازی و دانشگاه سازی دانست و گفت: براساس فرمایش پیامبراکرم(ص) بعد از پذیرش دین اسلام هیچ امری مهمتر از ازدواج و تشکیل خانواده نیست.

وی با بیان اینکه حامیان و کانون های ازدواج آسان باید به صورت جدی پیگیر ازدواج جوانان باشند، یادآورشد: فردی را سراغ داریم که به احترام دختر جوانش با یک سوم مال خود هزینه ازدواج ۱۸زوج جوان را تقبل کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha