جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 933907
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بیمه

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:دریافت بیمه ساختمانی، در اصطلاح فقهی «سُحت»، نامشروع و حرام است، چراکه فردی که قرار است ساختمانی را بسازد، پولی را پرداخت می‌کند که در برابر آن هیچ‌گونه خدماتی را دریافت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»  از اصفهان، به  نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با انتقاد از عملکرد برخی از دولت‌ها نسبت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه برخی از دولت‌ها با عملکرد خود، اجازه استقلال بیمه تأمین اجتماعی را نداده‌اند و با اختصاص منابع این سازمان برای برطرف کردن بدهی‌های خود و یا پیشبرد برخی از پروژه‌ها، مانع از توسعه و پیشرفت تأمین اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: استقلال این سازمان، وصول مطالبات دولتی و تقویت سرمایه‌گذاری می‌تواند تحول بزرگی در بیمه تأمین اجتماعی ایجاد کند و نتایج این تحول، افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیمه‌گذاران و رضایت‌مندی آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: دریافت بیمه ساختمانی، در اصطلاح فقهی «سُحت»، نامشروع و حرام است، چراکه فردی که قرار است ساختمانی را بسازد، پولی را پرداخت می‌کند که در برابر آن هیچ‌گونه خدماتی را دریافت نمی‌کند.

وی تشریح کرد: برای بیمه کارگران در کشور سهمی را دولت و سهمی را کارگران باید پرداخت کنند که متأسفانه دولت برای تأمین و پرداخت سهم خود، از منابع بیمه ساختمانی بهره می‌جوید، بنابراین دریافت بیمه ساختمانی، سُحت و خلاف عدالت است.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان در این جلسه با ارائه گزارشی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که اگر این رقم به سازمان تزریق شود، بدون شک تحول بزرگی ایجاد می‌شود، بدون شک سازمان تأمین اجتماعی باید از دولت مستقل و به دست کارگر و کارفرما باشد.

محسن ریاضی با اشاره به اجرای طرح «۳۰، ۷۰» گفت: سازمان تأمین اجتماعی با اجرای این طرح از یک ماه گذشته، ۳۰ خدمت حضوری را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد که ۷۰ درصد از مراجعات مردم را پوشش داده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha