جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم وحدت بین دانشجویان و حوزویان، تصریح کرد: حفظ استقلال کشور در گروه وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه چهارشنبه در همایش سالانه وحدت حوزه و دانشگاه که به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه روز به روز بیشتر می شود، اظهار کرد: رهبر انقلاب در همه دانشگاه ها نماینده دارد و نمایندگان ایشان با مردم و دانشجویان رفت و آمد دارند.

وی افزود: اگر دانشجویان و حوزویان هر دو توجه به معنویات و عرق دینی و ملی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن ایستادگی می کنند، هم چنان که خداوند می فرماید: " إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِهَا ۖ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ " دشمنان اگر کوچک ترین خیری به مسلمانان برسد ناراحت می شوند و اگر بدی به مسلمانان و مومنین برسدخوشحال می شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که دشمنان اسلام به تعبیر قرآن کریم دائما در قتال با مسلمانان هستند، گفت: آنها می خواهند بین مسلمانان تفرقه انداخته و هرگز صلاح مسلمانان را نمی خواهند و دائما با مسلمانان می جنگند تا آنها را از دین خود برکنار کنند.

وی اضافه کرد: تمام سعی دشمنان اسلام این است که مسلمانان از دین جدا شوند، چون می دانند اگر متدین باشند، زیربار غیرخدا و انسان های خبیثی که هیچ ارتباطی با خدا و حق ندارند نخواهند رفت و دشمن می داند اگر دانشجو در کنار روحانی نباشد شیاطین آنها را می برند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم وحدت بین دانشجویان و حوزویان برای در امان ماندن از کید شیاطین، تصریح کرد: به همین جهت سعی امام(ره) بر این بود که وحدت ایجاد شود و امروز می بینیم همان قدم هایی که روحانیون برمی دارند، همان و بالاتر از آن را دانشجویان برای پیشرفت مملکت بر داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: همواره انسان های وارسته مانند شهید فخری زاده و دیگر شهدایی که کشور را با همه سختی هایی که دشمن ایجاد کرده است به پیش برده اند و کارهای علمی و تحقیقاتی آنها به جایی رسید که دشمن از آنها می ترسید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با مقایسه وضع تسلیحاتی کشور در ابتدای انقلاب با شرایط کنونی، گفت: اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی دشمن از این وحشت داشت که کشوری به ما اسلحه بفروشد و تمام سعی آنها این بود که کسی به ما سلاح ندهد، اما امروز تمام سعی آنها این است که ما به کسی سلاح ندهیم و از این جهت اکنون مستقل هستیم.

وی افزود: این به برکت وجود دانشجویان متدین است و امروز در علوم مختلف پیشرفت های بسیار خوبی را داشته ایم و امیدوار هستیم که این وحدت و یگانگی همواره بین دانشجو و روحانی وجود داشته باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha