سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: امروز هر مطلب برخی از کانال ها و گروه ها مانند همان موشکی است که در دوران جنگ تحمیلی بر خانه ای وارد می شد و یک خانه را ویران می کرد و اکنون بر قلب و فکر جوانان فرود می آید و آنها را از ایمان تهی می کند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در شرایط امروز، اظهار کرد: در فضای دفاع مقدس؛ طلاب و روحانیون در بین اقشار، بیشترین حضور را در خط مقدم جبهه ها وفعالیت های رزمی و تبلیغی داشتند، فعالیت هایی که نشان داد طلاب و عالمان دینی تنها اهل منبر و مسجد و سخنرانی نیستند و در موقع عمل، اسلحه به دست در خط مقدم جبهه ها مبارزه می کنند.

وی افزود: بیشترین آمار شهدا مربوط به شهدای روحانی در میان اقشار مختلفی است که به جبهه ها اعزام شدند که مصداق و جامه عمل پوشاندن به فرمایش نورانی معصوم است که فرمود: "مردم را با اعمال خود دعوت کنید".

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر دعوت عملی طلاب و روحانیت به جهاد و مبارزه، تصریح کرد: طلاب اسلحه به دست در خط مقدم جبهه ها حضور پیدا کردند و مردم را دعوت عملی به جهاد و مبارزه و دفاع از آب و خاک و دین و ناموس ایران نمودند که این موضوع از حیث تاریخی برای تشیع و عالمان دینی جایگاه بسیار بالا و والایی دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه در جنگ تحمیلی از حیث محتوایی و سخت افزاری ضعیف تر از دشمن بودیم، اما آنچه که باعث پیروزی و روحیه در بین رزمندگان می شد نرم افزار ایمان بود، که این نرم افزار باورهای اعتقادی و روحیه توسل و توکل به خدای تبارک و تعالی بود که توسط روحانیون و طلاب ایجاد می شد.

حجت الاسلام مومنی، برپایی جلسات دعا و ذکر و سخنرانی را باعث ایجاد شور و نشاط معنوی در جبهه ها عنوان کرد و ادامه داد: جنگ ما نشان داد آنچه که پیروز میدان است، ایمان و روحیه مومنانه و فداکارانه است و تجهیزات نمی تواند در جنگ سرنوشت ساز و تعیین کننده باشد و امروز نیز فضای جنگ و میدان جنگ تغییر یافته است.

وی خاطر نشان کرد: میدان آن روز جنگ، فضای فیزیکی و میدان جغرافیایی بود، اما امروز فضای جنگ، فضای مجازی است و جنگ ما، جنگ اعتقادی و فرهنگی شده است و ابزار این جنگ، فضای مجازی است که بیشتر آن در اختیار دشمنان قرار دارد.


*شبهات فضای مجازی امروز به مثابه موشک در دوران دفاع مقدس است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیون در فضای مجازی، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب امروز فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان است و کسانی که باید لباس رزم بپوشند و در این صحنه حضور پیدا کنند، طلاب هستند که باید فعالانه در فضای مجازی حضور یابند.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید مدیریت، تولید محتوا و صف آرایی دشمن را در این جبهه به خوبی ببینند و بتوانند با مدیریت صحیح صف آرایی هایی که به شکل سازمان دهی شده و برنامه ریزی شده در فضای مجازی ایجاد می شود به هم بزنند و سدی در مقابل هجمه ها باشند.

حجت الاسلام مومنی برخی مطالب در فضای مجازی را تخریب کننده بنیان خانواده دانست و افزود: امروز هر مطلب برخی از کانال ها و گروه ها مانند همان موشکی است که در دوران جنگ تحمیلی بر خانه ای وارد می شد و یک خانه را ویران می کرد و اکنون بر قلب و فکر جوانان فرود می آید و آنها را از ایمان تهی می کند، لذا باید طلاب و روحانیون به واسطه فعالیت خود در این فضا سدی ایجاد کنند تا بتوان این هجمه را پشت سر گذاشت.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha