جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی تنها کلید موفقیت جهان اسلام را وحدت جامعه اسلامی دانست و گفت: راه پیشرفت، سعادت، تکامل و صلح در جهان امروز، وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان پیرامون اهمیت وحدت امت اسلامی، اظهار کرد: یکی از شاخصه های دین اسلام اعتدال و میانه روی است و میانه روی شامل دوری از افراط و تفریط در اعتقادات، عمل، رفتار و گفتار بوده و اسلام برای آموزه های اخلاقی استوار شده است.

وی با بیان این که هدف از بعثت تکمیل مکارم اخلاقی است، گفت: مهم ترین شاخصه و نماد دین اسلام، مسائل اخلاقی و رفتار صحیح با موافقان و مخالفان و دلسوزی و شفقت بیشتر نسبت به مومنین است. آموزه های نبوی و سیره ائمه طاهرین(ع) نشان داده است که وحدت در جامعه شاخص ترین، بالاترین، مهم ترین و اولویت اول جامعه مسلمین است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه وحدت در جامعه اسلامی، تصریح کرد: وحدت آن قدر مهم است و اولویت دارد که امیرمومنان(ع) زمانی که مسئله خلافت پیش آمد و اختلافات ظهور کرد با وجودی که ذی حق بودند، به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرموده بودند به خاطر وحدت جامعه اسلامی و برای این که نفاق در جامعه ایجاد نشود صبر کنید، عمل نمودند. ولذا از حیث ساختاری و حکومتی، مسئله وحدت، اولویت جهان اسلام محسوب می شود و اگر کسی این اولویت را خدشه دار کند یا در نظر نگیرد به طور مسلم دارای شناخت خوبی از آموزه های اسلامی و سیره ائمه طاهرین(ع) نیست.

مومنی به تلاش دشمنان اسلام برای جابه جا کردن اولویت ها اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان اولویت هایی را که دارای اهمیت نیستند را اولویت اول قرار می دهند و برخی را تشویق می کند که این اولویت ها را جابه جا در نظر گیرند و به مسائل دیگری بپردازند در صورتی که با این کار وحدت دچار خدشه می شود.

وی اضافه کرد:  ائمه اطهار(ع) وحدت را در جامعه اسلامی اولویت شماره یک در نظر می گرفتند تا حتی المقدور از جان، مال و ناموس شیعیان دفاع کنند و بی جهت خونی بر زمین ریخته نشود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، تنها کلید موفقیت جهان اسلام را وحدت جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز رژیم صهیونیستی به اختلاف اندازی در جوامع اسلامی اقدام می کند و هر چقدر این اختلافات در بین جوامع مسلمین بیشتر باشد، بهره برداری آن برای صهیونیست ها و استعمار جهانی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: راه پیشرفت، سعادت، تکامل و صلح در جهان امروز وحدت است و ما به غیر از وحدت راه دومی نداریم، همان طور که سیره ائمه طاهرین(ع) به این امر تشویق و ترغیب کرده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha