چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مومنی

حجت الاسلام مومنی با اشاره به منطقی و عقلانی بودن دین اسلام گفت:فرد نیز باید از راه و روش مناسب اقدام به انجام کار کند تا به نتیجه برسد، در عزاداری ها هم همین مسئله صدق می کند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به منطقی و عقلانی بودن دین اسلام، اظهار کرد: بر همین اساس سیره انبیاء و اولیاء بر این بوده که برای هر کاری از روش خود استفاده کنند و در اسلام نیز ترغیب و تشویق بر این است که برای رسیدن به هر هدفی روشی که معقول در جامعه است انجام شود و اعتقاد به توحید افعالی برهمین اساس است.

وی افزود: بر مبنای همین اعتقاد است که می گوییم "لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم؛ فرد نیز باید از راه و روش مناسب اقدام به انجام کار کند تا به نتیجه برسد و البته اثر در مجموع به دست خداوند است، اما فرد تا نزد طبیب نرود شفا خواستن از خداوند معنا ندارد و تا فعالیت اقتصادی نکند، کمک خواستن و مسألت مالی کردن از خدا معنا نمی یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان این که عمل به وظیفه و استمداد از خدا موجب نتیجه می شود، گفت: در عزاداری ها هم همین مسئله صدق می کند، هم چنان که در روز عاشورا نیز حضرت علی اکبر(ع) وقتی به سمت میدان حرکت می کند، می داند ساعتی دیگر شهید می شود، اما اباعبدالله(ع)، جوان خود را مسلح کرده و به سمت میدان می فرستد و در آنجا حضرت نفرمود چون می خواهم شهید شوم، پس سلاح و اسباب نیاز نیست.

وی اضافه کرد: مبارزه در راه اباعبدالله(ع) وظیفه حضرت علی اکبر(ع) بود، پس باید این وظیفه را از روش و راه خود به نحو احسن انجام دهد و روش و راه آن این است که زره و سلاح به همراه داشته باشد و وظیفه فرد به عنوان یک انسان این است که وقتی می خواهد مقابل دشمن قرار گیرد، سلاح همراه خود کند.

حجت الاسلام مومنی با تاکید روش معقول و منطقی اسلام در برخورد با امور تصریح کرد: در عزاداری های امسال هم روش معقول این است که در عزاداری شرکت کرده و مسائل بهداشتی را نیز رعایت کنیم و این هیچ منافاتی با عزاداری ندارد.

وی ضمن انتقاد از برخی افراد در استفاده از وسایل حفاظتی بهداشتی گفت: برخی با این طرز فکر که همه چیز تحت سیطره امام است و لازم نیست ما کاری انجام دهیم، حتی از زدن یک ماسک ابا دارند، در حالی که ما وظیفه ای داریم که باید به آن عمل کنیم و این وظیفه، تکلیف را مشخص می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha