سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره  تخصصی تمهیدیه درس خارج اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مهم ترین، بالاترین و باشرافت ترین کارها را تحصیل دروس دینی و هدایت گری مردم دانست و گفت: به طلاب جدیدالورد نیز می گویم که توجه به این موضوع داشته باشید که یک کار بسیار عظیم را شروع می کنید و مقام بالایی را انتخاب کردید و هیچ کاری بالاتر از این نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم آغاز مجدد دروس خارج فقه حوزه علمیه اصفهان و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان که به دلیل شرایط کرونا مراسمی عمومی نبود، ضمن تسلیت ایام عزای حسینی و ماه محرم با اشاره به شرایط پیش آمده در خصوص بیماری کرونا در بدو ورود طلاب جدید به حوزه علمیه، اظهار کرد: این شرایط باعث شد تا همه طلاب جدیدالورود نتوانند در جلسه درس حضور پیدا کنند و لذا تا انتهای ماه صفر جلسات درس خارج فقه عملا به صورت ترکیبی غیرحضوری و حضوری برقرار می شود.

وی افزود: البته برای طلاب جدیدالورود حوزه علمیه این شرایط قدری مشکل تر است، چرا که از وضع حوزه اطلاع ندارند و باید استاد را ببینند، در عین حال امیدوار هستیم افرادی که می توانند، سر کلاس حضور پیدا کنند و البته مسئله سلامت را مراعات نمایند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان لزوم اهتمام بیشتر طلاب علوم دینی نسبت به رعایت دستورات بهداشتی و فاصله گذاری در حوزه، گفت: این موضوع شوخی نیست و نباید هم شوخی گرفت و همه طلاب نیز بر رعایت این مسئله سعی کنند.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ»، به تبیین جایگاه تفقه و توفیق خداوند متعال برای انجام این امر پرداخت و عنوان کرد: تفقه دین به معنای فهم دین است و این تنها شامل فقه نیست، بلکه اصول، اخلاق و اعتقادات را هم شامل می شود، طلاب این امور را باید بفهمند و به دیگران یاد بدهند تا مصداق افرادی باشند که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) درباره آنها دعا فرموده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر دعای امام رضا(ع) برای زنده کنندگان امر اهل بیت تصریح کرد: امر اهل بیت(ع)، دین است، یعنی خداوند کسانی که دین را زنده می دارند رحمت کند، هم چنان که حوزه علمیه اختصاص به این جهت دارد و علما و طلاب علوم دینی بر این امر کمر همت بسته اند.

وی اضافه کرد: حضرت می فرماید «حرف ما را به مردم برسانید که اگر کلام ما را که زیبا و جزء فطرت است مردم بشناسند از ما متابعت می کنند»، لذا این مقام بسیار بالایی است که انسان هدایت گر بشر باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان مهم ترین، بالاترین و با شرافت ترین کارها را تحصیل دروس دینی و هدایت گری مردم دانست و افزود: به طلاب جدیدالورد نیز می گویم که توجه به این موضوع داشته باشید که یک کار بسیار عظیم را شروع می کنید و مقام بالایی را انتخاب کردید و هیچ کاری بالاتر از این نیست.

وی خاطرنشان کرد: در دعا می گوییم و از خداوند می خواهیم که «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ» یعنی خدایا به ما همسران و فرزندان خوب عنایت کن و ما را امام متقین قرار ده، که به معنای آن است خواسته مومن باید این باشد که امام المتقین، رهبر و پیشرو متقین باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد، الگو و دعوت کننده بودن به طاعت الهی در دولت کریمه حضرت مهدی(عج) را منوط به عمل در این مسیر دانست و گفت: باید بسیار به گفتار، رفتار، کار و روش خود توجه داشته باشیم، چرا که این گونه نیست که تنها به گفتن و دعا کردن باشد، هم چنان که امیرمومنان(ع) می فرماید: «دعا کننده ای که عمل نکند، مانند تیراندازی است که تیر اصلی در کمان او نباشد».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha