سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آئین سالتحصیلی همدان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت:طلاب تمام توان و تلاش خود را داشته باشند تا به سلاح علم و تقوا مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان،ام کلثوم امیدی، در آئین شروع سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران در مدرسه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند، با تاکید بر لزوم آشنایی طلاب جدید با زی طلبگی، گفت: طلبه انقلابی کسی است که با منش حوزوی به خوبی آشنا شده باشد و خود را به آنها متخلق نماید.

وی در ادامه افزود: مسیر طلبگی فراز و نشیب های دارد و طلبه نباید با وجود موانع از طی این مسیر باشکوه ناامید گردد، بلکه تمام سعی و کوشش خود را داشته باشد تا بتواند به سلاح علم و تقوا به بهترین حالت مجهز شود؛ اگر طلبه ای یکی از این دو را نداشته باشد نه تنها فایده ای نخواهد داشت، بلکه برای دین و مردم خسارت هایی به بار خواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان تصریح کرد: سختی های پیش رو در مسیر طلبگی از جنس مشکلاتی است که برای هر مومنی وجود دارد و باید بر خداوند متعال توکل کرد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد.

وی در پایان به نکاتی در باب سیره علمای بزرگ پرداخت و بیان کرد: طلاب با تأمل در زندگی بزرگان دینی می توانند درس بگیرند و راه و منش آنان را چراغ راه خود قرار دهند؛ بانوانی همچون بانو امین اصفهانی می توانند الگوی مناسب برای خواهران طلبه باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha