جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حوزه / یکی از مداحان اهل بیت(ع) با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش برای ضربه زدن به ارزش‌های دینی، گفت: تأثیر هنر در فرآیند تبلیغ دین، بر کسی پوشیده نیست و لذا مادحین اهل بیت(ع) به عنوان یکی از سربازان جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، باید از این میدان نبرد، پیروز بیرون بیایند.

حامد انواری از مداحان اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حضور در هیئت به عنوان مداح را توفیقی از جانب خداوند و اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: مداح به عنوان هدایتگر در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) باید نقطه اتصالی بین مردم و اهل بیت(ع) باشد.

وی با تأکید بر نقش مداحان در تشکیل تمدن اسلامی و جامعه اسلامی، مطرح کرد: مداحان در کنار روحانیت این وظیفه را بر دوش دارند تا شور حسینی را به شعور حسینی در هیئت و در جامعه تبدیل کنند.

انواری افزود: مداحان و روحانیون باید با بهره‌گیری از هنر و استفاده از اشعار و مطالب مناسب، آنچنان تأثیری بر روی شنوندگان ایجاد کنند که پس از حضور در هیئت رفتارهای شخصی آنها به سمت مثبت تغییر کند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش برای ضربه زدن به ارزش‌های دینی، عنوان کرد: تأثیر هنر در فرآیند تبلیغ دین، بر کسی پوشیده نیست و لذا مادحین اهل بیت(ع) به عنوان یکی از سربازان جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید با استفاده از این ظرفیت، از این میدان نبرد، پیروز بیرون بیایند.

این مداح اهل بیت(ع) مخاطب شناسی را اصلی مهم در میزان کسب موفقیت توسط مداحان عنوان کرد و گفت: مداحان با اشعار خود باید در جهت حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورا و هدف اصلی قیام امام حسین(ع) تلاش کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید برنامه ویژه‌ای برای نسل جوان و جذب هر چه بیشتر آنها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مداح با اشعار خود می‌تواند زمینه ساز روشنگری جامعه و به خصوص جوانان باشد و این روشنگری، هدایت به سمت ارزش‌ها، تقویت ایمان و بصیرت مردم را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha