سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم ارتباط گیری با نسل جوان جامعه، گفت: امام خمینی(ره) توانستند به تنهایی ابراهیم هادی‌ های بسیاری را تربیت و وارد جامعه کنند، ولذا امروز نیز نیاز داریم که طلاب این مسیر را ادامه دهند و به خاطر داشته باشند که قطعا این حرکات در جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی طرح کلینیک فرهنگی آموزشی ناصرین در همدان، این طرح را یک طرح جامع و اثر گذار دانست و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های انبیا برای هدایت گری، برنامه‌ریزی بر اساس هدایت فردی بود، ولذا از آنجایی که در طرح ناصرین هم تمرکز بر روی هدایت فرد قرار دارد، قطعا شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح «کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین» در همدان

وی افزود: شرایط امروز شرایطی سخت در بعد فرهنگی است و همانند گذشته نمی توان با تکیه بر تعلیم و آموزش دینی مردم را اصلاح کرد، چرا که در میدان رقابتی سخت و تهاجم فرهنگی از سوی دشمن قرار گرفته‌ایم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی هادیان و ناصران ما علاوه بر آمورزش دینی باید توانایی اثبات برتر بودن فرهنگ دینی را هم داشته باشند، گفت: در اجرای طرح هایی همچون طرح ناصرین باید افراد با دغدغه وارد میدان شوند و نسبت به دین و فرهنگ دلسوز باشند.

وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های فرهنگی، تبلیغی همانند طرح ناصرین، مطرح کرد: اینکه پیامبر اسلام(ص) نسبت به سایر اولیا و انبیا الهی دارای جایگاه و مقام بالاتری است به علت رأفت و دلسوزی و دغدغه مندی ایشان نسبت به همه بندگان خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مخاطبان طرح ناصرین، مجرمان جرائم اخلاقی و اجتماعی هستند، عنوان کرد: وظیفه مشاوران این کلینیک در قبال این افراد در درجه اول شناسایی زبان مشترک با آنها است تا از این طریق با یافتن نقاط مشترک، به قدرت جذب بیشتری دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط گیری با نسل جوان جامعه، گفت: امام خمینی(ره) توانستند به تنهایی ابراهیم هادی‌ های بسیاری را تربیت و وارد جامعه کنند، ولذا امروز نیز نیاز داریم که طلاب این مسیر را ادامه دهند و به خاطر داشته باشند که قطعا این حرکات در جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha