سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ برگزاری جلسه شورای تبلیغ استان همدان با موضوع آغاز به کار کلینیک ناصرین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان راه اندازی کلینیک ناصرین را بستری برای کمک به جوانان و بزه کاران دانست و گفت: همه مسئولان باید برای کمک به نسل جوان به میدان بیایند و آن را یک وظیفه همگی بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر پنجشنبه در شورای تبلیغ استان همدان، که با دستور جلسه آغاز به کار کلینیک ناصرین برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح باید نسبت به مسائل شرعی بزهی که صورت می‌گیرد حتما توجه شود.

وی افزود: بعضی از بزه‌هایی که در این جا مطرح می‌شود جز حدود شرعی است و قابل تغییر نیست و لذا باید این مسئله مدنظر مسئولان و متولیان این کلینیک باشد و بیشتر حول مواردی که جنبه تعزیری دارد اتفاق افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه برای موفقیت در این طرح نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم، گفت: در رفع آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها باید هماهنگ و همراه باشند تا بتوان تا حدودی از وقوع این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی، طرح ناصرین را طرح جامع و کاملی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: در کشور چنین کلینیکی که به صورت جامعه به این موضوع بپرداز ایجاد نشده و لذا امیدواریم در استان و به همت دوستان هر چه زود تر این طرح اجرایی شود و در جامعه تاثیر گذار باشد.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: البته همه تقصیرها را هم نباید به گردن جوانی که دچار بزه شده انداخت، چرا که باید بپذیریم بخشی از مسئولیت ایجاد این آسیب، با من مسئول است که شرایط اشتغال و شرایط ازدواج را برای آن‌ها فراهم نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در فقه اسلامی شرایط جامعه در بررسی بزه تاثیر گذار است، گفت: در فقه، موضوعی به نام حدود وجود دارد، به این معنی که اگر کسی در دوران قحطی دزدی کند دست او قطع نخواهد شد.

حجت الاسلام والسلمین شعبانی با بیان اینکه این اتفاق به این منظور است که شرایط اجتماعی در میزان بزه، تاثیر گذار است، عنوان کرد: البته بیان این حرف به معنای حق دادن به جوان برای بزه نیست اما باید بدانیم که اگر کسی دچار مشکل شده، برخی از این مشکلات به ساختارهای ضعیفی و مسائل اقتصادی جامعه باز می‌گردد.

وی، راه اندازی این کلینیک را بستری برای کمک به جوانان و بزه کاران دانست و گفت: همه مسئولان باید برای کمک به نسل جوان به میدان بیایند و آن را یک وظیفه همگی بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین بیات IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    ساکن اسلامشهر پدرم‌کارگره خودم بیکارم خواهرم مریضه نمیدونم چیکار کنم