جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست ارائه طرح کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین در همدان

حوزه/ دبیر تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور، طرح «کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین» را آغازی برای حضور جوانان مومن جهادی در جامعه دانست و گفت: جریان ابتذال در کشور برای انجام فعالیت‌های خود به سرعت در حال رشد و شتاب گرفتن است و لذا باید با حضور جریان حزب اللهی و عفیف در جامعه، آنها را به حاشیه بکشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده، دبیر تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور بعد از ظهر امروز در نشست ارائه طرح «کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین» در همدان با اشاره به شکل گیری تشکل فراگیر تبلیغ، اظهار داشت: حدود ۱۰ سال قبل بزرگترین شبکه گروهی تبلیغ طلاب در قم، ماموریت یافتند تا با حضور در میدان‌هایی که تا آن روز تعریف نشده بود، به صورت گروهی اقدام به تبلیغ کنند.

وی افزود: در بسیاری از موضوعات و مشکلات موجود در جامعه، چه بلاهایی همچون سیل و زلزله و حتی کرونا، و چه آسیب‌های اجتماعی این گروه تبلیغی با عمل به وظیفه دینی خود، به ایفا نقش پرداخته است.

حجت الاسلام شعبان‌زاده در ادامه به نحوه فعالیت کلینیک درمانی ناصرین اشاره کرد و یادآور شد: جریان ابتذال در کشور برای انجام فعالیت‌های خود به سرعت در حال رشد و شتاب گرفتن است و لذا باید با حضور جریان حزب اللهی و عفیف در جامعه، ضمن ناامن ساختن فضا برای جریان ابتذال، آنها را به حاشیه بکشانیم.

وی با بیان اینکه فرایند اجرایی شدن این طرح همانند یک چرخه است، گفت: زمانی که یک متهم دستگیر می‌شود، دو عامل اصلی زمینه ساز همه انحرافات است که عبارتند از فقر فرهنگی که با علم برطرف می‌شود و دیگری شهوت که با مدیریت و محبت کنترل خواهد شد.

دبیر تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های این طرح، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود می‌باشد، به نحوی که اگر فرد با تنگ دستی مواجه است با کمک گرفتن از کمیته امداد و نهادهای حمایتی به یاری او خواهیم رفت تا از انحراف بیشتر او جلوگیری کنیم.

وی به نقش سازمان تبلیغات و اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: گاهی فردی که مرتکب اشتباهی شده پس از ورود به اجتماع به علت سابقه‌ای که دارد از جامعه طرد می‌شود و بنابراین در اینجا مسجد و روحانی محل در بازسازی شخصیت اجتماعی او باید به ایفا نقش بپردازند.

حجت الاسلام شعبان‌زاده با اشاره به اقدامات مورد انتظار از دستگاه‌های مختلف، عنوان کرد: انتظار ما از نهادهای مربوط انجام کار مضاعف نیست، بلکه انجام همکاری با کلینیک با همان ماموریت و وظایف خود است.

وی با تقدیر از اقدامات گروه فرهنگی تبلیغی سراج در راستای شکل گیری این مجموعه، عنوان کرد: در هیچ استانی تا به حال این طرح با چنین همتی و به صورت متمرکز و کامل انجام نشده و لذا خواهش ما از همه اعضا این است که در انجام این کار همراه و یاور کلینیک باشند.

دبیر تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور، «کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین» را آغازی برای حضور جوانان مومن جهادی دانست و مطرح کرد: اینکه از هر خیابانی با مکشوفه‌ای روبرو شویم برازنده همدان نیست و نیازمند آن هستیم تا با شناسایی مشکلات موجود، در جهت رفع آن به میدان بیاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha