پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست حسینی/نهاوند

حوزه/ امام جمعه نهاوند با تاکید بر اخلاق محور بودن دین مبین اسلام اظهار کرد: تمام تلاش انبیاء و امامان معصوم(ع) برای نجات بندگان از ضلالت و سرگردانی مأموریت داشتند و در این راه از جان، مال، نفس و اهل و عیال خویش گذشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی نیا،در نشست مدرسه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند، اظهارداشت: در واقعه ی عاشورا بالاترین اهداف و آرمان ها وجود داشت و امام حسین(ع) برای احیای دین و اخلاق اسلامی قیام کرد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) باصراحت و شفافیت اصول و مبانی حرکت خود را بیان می کند که در چهار اصل بنیادین  بیان شده است. 1- بازگشت به اصول واقعی اسلام، 2. تحول بنیادین واساسی در وضع زندگی معیشی واقتصادی مردم.  3.تحول اساسی در روابط اجتماعی.  4.تحولی ثمر بخش واسلامی در نظام های مدنی واجتماعی.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اخلاق محور بودن دین مبین اسلام اظهار کرد: تمام تلاش انبیاء و امامان معصوم(ع) برای نجات بندگان از ضلالت و سرگردانی مأموریت داشتند و در این راه از جان، مال، نفس و اهل و عیال خویش گذشته اند و این نشان می دهد که تمامی قیام های اسلامی در راستای دعوت به انسانیت بوده است.

وی در پایان گفت: عمل به واجبات و ترک محرّمات تنها راه نجات از ضلالت است؛ در حماسه ی عاشورا خون امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان ضامن این امر شد و باید بدانیم که با تاسی و پیروی از علمداران الهی و انسانی می توان به سعادت رسید و مخالفت با ایشان نتیجه ای جز شقاوت ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha