پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: پیوست‌ فرهنگی در پروژه‌ها بحثی فراتر از احداث نمازخانه و نام‌گذاری‌های فرهنگی است، چرا که نظارت بر این موضوع مهم، نیاز به بحث کارشناسی و مطالعات بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی همدان با تاکید بر لزوم توجه به پیوست فرهنگی در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، اظهار داشت: مسئله پیوست فرهنگی برای طرح‌ها و پروژه‌ها، موضوعی است که در ماده ۴ اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگ عمومی مصوب سال ۹۲ مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به فرهنگ یک نیاز ضروری در جامعه است و از این رو برای تحقق این امر باید به معنی واقعی کلمه، شورای فرهنگ عمومی در جامعه فعال و اثرگذار باشد و از منفعل بودن آن جلوگیری کنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا جایگاه شورای فرهنگ عمومی ارتقاء پیدا کند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود، بحث تدوین پیوست فرهنگی در طرح‌های عمرانی است که در آن نیازمند کار مطالعاتی و پژوهش عمیق اجتماعی و فرهنگی هستیم.

وی انجام کار پژوهشی در بحث تدوین پیوست فرهنگی را از وظایف شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: برای این کار لازم است تا افراد متخصصی از حوزه و دانشگاه مشخص شوند و در ذیل شورای فرهنگ عمومی موضوع نظارت بر پیوست‌های فرهنگی را به صورت دقیق پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه عدم توجه به پیوست‌ فرهنگی برای جامعه آسیب‌زا خواهد بود، مطرح کرد: پیوست‌ فرهنگی در پروژه‌ها بحثی فراتر از احداث نمازخانه و نام‌گذاری‌های فرهنگی است چرا که نظارت بر این موضوع مهم، نیاز به بحث کارشناسی و مطالعات بیشتری دارد.

وی در پایان خواستار پیگیری تخصیص اعتبار مناسب برای انجام فعالیت‌های قرآنی در استان شد و بیان کرد: جلسات شورای قرآن باید به صورت منظم تشکیل و مصوبات آن از طریق دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha