جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگروه تحضضی مهارت های زندگی/همدان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: برای موفقیت بیشتر طلاب خواهر باید در دروس اقتضائی مهارت های زندگی را آموزش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، معصومه ناطقی خمسه در کارگروه تخصصی مهارت های زندگی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان، ضمن بیان توضیحاتی پیرامون دروس اقتضائی، گفت: این طرح با توجه به نیاز های طلاب خواهر و مدارس علمیه خواهران هر استان طراحی شده و در استان همدان با توجه به نیاز سنجی های انجام شده،  مباحث  اعتقادی ، فقهی و مهارت های زندگی و طلبگی جزء نیاز های اساسی طلبه های استان می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: توضیحاتی از سوی اساتید مربوط به درس مهارت های زندگی و مشاوران مدارس استان پیرامون نواقص  کتاب مهارت زندگی ارائه و با توجه به مباحثی که مطرح شد کتبی از سوی هریک از اساتید مربوطه برای تدریس در کنار درس مهارت های طلبگی معرفی شد از جمله: مهارت های زندگی ترجمه دکتر شهرام محمد خانی، مهارتهای زندگی استاد شجاعی، مجموعه  کتاب های خانم زبیده خدایی شامل خدایا چگونه شاد باشم؟ خدایا فرزند سالم و صالح میخواهم. خدایا با درد ها چه کنم ؟، کتاب تا ساحل آرامش  ویژه خانواده ها. کتاب من دیگر ما  که مربوط به تربیت فرزند می باشد.

وی با اشاره به لزوم کاربردی بودن دروس حوزوی در بطن زندگی طلاب خواهر، افزود : از جمله دغدغه های مهم اساتید، کاربردی نمودن مباحث نظری و ارائه مباحث مربوط به مهارت های فردی، مهارت های مربوط به کودکان و نوجوانان و مهارت های زناشویی بود.

در پایان  مقرر گردید که برای مهارت افزایی اساتید مربوط به درس های مهارت زندگی و طلبگی، کارگاه دو الی سه روزه برگزار شود و جهت تدریس این دروس در ترم آینده، کتاب هایی معرفی و جزواتی از مباحثی که مورد نیاز طلاب می باشد، تدوین گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha