چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست نقش زنان در دفاع مقدس/نهاوند

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران نهاوند گفت: زنان مسلمان پیشگام در تربیت نسل تمدن ساز و به عنوان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، مرضیه خزایی در نشست فرهنگی- پژوهشی با عنوان «نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس تا مخاطبانی خاص در بیانیه گام دوم انقلاب " در مدرسه علمیه معصومیه نهاوند بر نقش بی بدیل زنان از انقلاب اسلامی تاکنون تاکید کرد و گفت: زنان بصیر در بارور شدن این انقلاب تلاش های فراوانی داشته اند.

وی بیان کرد: نقش زن مسلمان ایرانی در تحکیم بنیاد خانواده برای پرورش نسلی انقلابی و با بصیرت انکارناشدنی است همانطور که مخاطب بخشی از قیام امام حسین(ع) بانوان زینبی هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران نهاوند تصریح کرد: بخش بزرگی از اثبات حقانیّت وپیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، مرهون زنانی است که در پرورش نسلی با چنان انگیزه ای قوی، در مقابل دشمن متجاوز با دست خالی و کمبود امکانات می ایستادند.

وی ادامه داد: دیروز زنان این جامعه فرزندانی چون شهداء و جانبازان تربیت کردند و امروز به عنوان نیمی از مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب، باید در تربیت نسلی تمدن ساز برای ظهور حضرت حجت(عج) بسیار کوشا باشند تا سربازانی بصیر،مخلص و ولایی تربیت نمایند.

خزایی همچنین اظهار کرد: در بیانیه گام دوم دو نکته بسیار مهم است:۱ -تولید فکر ۲-پرورش انسان، بنابراین زنان امروز هم چون مادران دوران دفاع مقدس در این دو مقوله بسیار کارگشا و مؤثر هستند و می توانند از کارگزاران موثر امام عصر(عج) باشند.

وی در پایان از بانوانی موفق مانند مرحوم مرضیه دباغ فرمانده سپاه همدان، همسری نمونه و مادر۸ فرزند و تعدادی از مادران و همسران شهداء یاد کرد که پای انقلاب، شهدا، رهبری و آرمان های اسلام محکم ایستادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha