جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت اسلامی

حوزه/ عالم اهل سنت کردستان گفت: بصیرت بهترین سلاح در مقابل تفرقه جویان و دشمنان وحدت جهان اسلام است.

ماموستا شیرزادی ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به توهین به برخی اعتقادات مردم اهل سنت توسط شبکه استانی کردستان، عنوان کرد: وحدت نیاز حیاتی جهان اسلام است و هر کسی که بر خلاف این اعتقاد حرکت می کند، در زمین دشمن بازی می کند.

وی با تأکید بر اینکه توهین به عقاید هر مذهبی حرام است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها می فرمایند که توهین به مقدسات ادیان و مذاهب شراعا حرام است، لذا همه باید این فرموده رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهیم.

ماموستا ایزدی افزود: از آغاز نخستین روزهای شکل گیری اسلام همواره جریان هایی بوده اند که در چهره نفاق به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده و هستند و متأسفانه این عده بدون در نظر گرفتن مصالح امت اسلام دست به چنین اقدامات تفرقه افکنانه ای می زنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه ما یک خدا، یک رسول و یک قرآن داریم، لذا بحث اختلاف و دودستگی نباید در دین مبین اسلام محلی از اعراب داشته باشد.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه تفرقه بین مسلمین خواسته قلبی جریان جهانی صهیونیسم است، گفت: بسیاری از کشورهای معاند و دشمن امت اسلام از هر فرصتی برای ایجاد دودستگی بین برادران مسلمان استفاده می کنند که ایجاد گروهک های تروریستی همانند داعش و... از برنامه های دشمنان وحدت جهان اسلام است.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: همه ما باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و به جریان های فرصت طلب که به دنبال تفرقه در بین امت اسلام هستند نباید اجازه فعالیت دهیم.

ماموستا ایزدی با اشاره به لزوم بصیریت دینی و سیاسی مسلمین، خاطرنشان کرد: در گفتار مقام معظم رهبری مقوله بصیرت بسیار از زبان معظم له تکرار می شود که این نشان می دهد داشتن بصیرت می تواند چنین توطئه های تفرقه افکنانه ای را از بین ببرد، لذا بصیرت بهترین سلاح در مقابل تفرقه جویان و دشمنان وحدت جهان اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha