جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس درس طلاب

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با بیان اینکه بسترهای فضای مجازی در کشور برای آموزش هنوز به مرحله استاندارد نرسیده است، گفت: مدارس علمیه باید به صورت جهادی و آتش به اختیار وضعیت موجود را مدیریت کنند، زیرا این توانایی در بین طلاب و حوزویان موجود است.

حجت الاسلام سید جمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه در بیشتر استان های کشور، عنوان کرد: وضعیت موجود در تعطیلی مدارس علمیه باید مدیریت شود تا طلاب از مباحث آموزشی و تهذیبی دور نشوند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: همان‌طوری که انتشار ویروس کرونا در جامعه برای کسی هویدا نبود، پایان این وضعیت نیز قابل پیش بینی نیست، بنابراین بهتر است که حوزه های علمیه و اساتید حوزوی راهکارهای عملی و کارآمد را به کار ببندند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فعلا آموزش طلاب در فضای مجازی انجام می گیرد، تاکید کرد: بی شک آموزش حضوری نسبت به آموزش در فضای مجازی از اولویت برخوردار است و تاثیرات آموزش حضوری برای همه مشخص و مبرهن است، ولی طلاب باید شرایط موجود را به خوبی درک کنند و اساتید را در این روزها یاری نمایند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برخی از مدارس علمیه کردستان در بحث آموزش در کشور پیشرو بوده اند، گفت: خوشبختانه برخی از اساتید با علم و سواد رسانه ای و آشنایی خوبی که با فضای مجازی دارند، توانسته اند که عقب ماندگی های درسی در مدارس علمیه خود را جبران کنند که این عمل جهادی این اساتید قابل تقدیر است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران با بیان اینکه بسترهای فضای مجازی در کشور برای آموزش هنوز به مرحله استاندارد نرسیده است، تاکید کرد: مدارس علمیه باید به صورت جهادی و آتش به اختیار وضعیت موجود را مدیریت کنند، زیرا این توانایی در بین طلاب و حوزویان موجود است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید پتانسیل های حوزویان در این روزهای سرنوشت ساز وارد میدان عمل شود، گفت: خوشبختانه نخبگان بسیاری در بین حوزه ها و مدارس علمیه کشور به ویژه استان کردستان داریم، لذا شایسته است که از این استعدادها برای تقویت مدارس علمیه استفاده کنیم.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه پایان کرونا تنها با همکاری و همراهی مردم میسر خواهد بود، اظهار کرد: تا زمانی که جامعه به این حقیقت نرسد که کرونا مساله ای جدی است، نباید انتظار داشت که به این زودی ها به وضعیت پیش از کرونا برگردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha