جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: ظرفیت‌های دینی اسلام به حدی بالاست که توان انتقال مفاهیم و شعائر آن به سراسر دنیا وجود دارد، اما هنوز خودمان نتوانسته ایم به صورت کامل از این پتانسیل ها و ظرفیت‌های دینی در داخل کشور به صورت علمی و تخصصی استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان عنوان کرد: خداوند متعال راه های بسیاری برای بندگان خود در بحث رسیدن به جایگاه واقعی انسان قرار داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: قرآن، نماز، روزه، دعا و تمسک به ائمه اطهار(ع) از راه های ارتباط با خداوند متعال است که انسان می تواند با خلوص نیت با این روش ها به جایگاه واقعی خود که در این روزگار مغفول مانده است، برسد.

این استاد حوزوی با انتقاد از اینکه دغدغه های زندگی، انسان را دچار روزمرگی کرده است، بیان داشت: اکنون بسیاری از مشکلات و خواسته ها و نیازهای مادی به نوعی انسان را درگیر زندگی دنیوی نموده است و بی شک ادامه این روند می تواند از انسان یک موجود مسخ شده بسازد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود گفت: لذا بایسته است که خانواده ها در تربیت فرزندان خود علیرغم مشکلات زندگی، نهایت دقت را داشته باشند و اجازه ندهند که مباحث دینی و معنوی در کانون خانواده به فراموشی سپرده شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران افزود: آمارها نشان می دهد فرزندانی که در کانون خانواده های مذهبی و دین مدار رشد می کنند از آینده ای موفق و نیز زندگی سالم برخوردار خواهند بود و عکس این قضیه هم کاملا صادق است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی نیازمند الگوی دینی و المان های مذهبی است، بیان داشت: جامعه اسلامی نباید تنها اسم اسلامیت را با خود یدک بکشد، بلکه باید چه در ظاهر و چه در باطن ویژگی های یک جامعه دینی را داشته باشد که متأسفانه باید اذعان کرد که چنین وضعیتی اکنون در جامعه ما رو به افول می رود که باید هر چه سریع تر اصلاح شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه خلأها زمینه‌ساز ناهنجاری‌های آینده می شوند، ادامه داد: برای نمونه و مثال اگر به اسباب بازی‌های موجود در بازار توجه کنیم، هیچ اسباب بازی که الگوبرداری از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی کرده باشد، در بازار وجود ندارد، لذا کودکان ما ناخواسته و از روی اجبار مجبورند که به سمت الگوی بیگانه و غربی بروند که این خود یک ناهنجاری محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: جالب اینجاست که الگوهای مذهبی و ملی در کشورمان بسیار بیشتر از آن است که فکر می کنیم، ولی متاسفانه متولیان فرهنگی در این حوزه کم کاری هایی می کنند که این خود می تواند پروژه نفوذ فرهنگی دشمن در کالبد جامعه ایرانی را تقویت کند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: بنابراین وضعیت منفعل فعالان و متولیان فرهنگ کشور در برابر نفوذ خرده فرهنگ های بیگانه و غربی عملا و علنا آینده جامعه اسلامی را به خطر می اندازد و به تدریج معنویات جای خود را به مادیات می دهند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه از ظرفیت های دینی نیز در حد قابل قبولی استفاده نمی کنیم، گفت: ظرفیت های دینی اسلام به حدی بالاست که توان انتقال مفاهیم و شعائر آن به سراسر دنیا وجود دارد، اما هنوز خودمان نتوانسته ایم به صورت کامل از این پتانسیل ها و ظرفیت های دینی در داخل کشور به صورت علمی و تخصصی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha