پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحدت

حوزه/ مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پی پخش مراسم عزاداری و مداحی و توهین به مقدسات اهل سنت از شبکه استانی کردستان، این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پی پخش مراسم عزاداری و مداحی مبنی بر توهین به مقدسات اهل سنت از شبکه استانی کردستان در قالب صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم و بیان کرد.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَهٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ». (آل عمران ۱۰۳)

امروز اتحاد اسلامی، برادری اسلامی، همبستگی اسلامی، یکی از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه‌ جوامع اسلامی است و بایستی همه به این وظیفه ملتزم باشیم» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

مردم شریف استان کردستان

آنچه که به عنوان چراغ راه برای عبور از گردنه‌ها و مشکلات فراروی جهان اسلام لازم و ضروری است، وحدت است که بارها و بارها بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در پیام‌ها و سخنان خود بر آن تأکید فرموده‌اند و این هم برگرفته از آیات قرآن کریم و سنت و سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) و خاندان طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین است.

وحدت و هفته وحدت صرفاً یک تاکتیک سیاسی نیست بلکه یک اعتقاد و باور قلبی است که در متن دین آمده است و همگان باید به آن پایبند باشند امروز در کنار هم قرار گرفتن شیعه و سنی برای استکبار جهانی بسیار گران تمام شده است.

بدیهی است؛ توهین به مقدسات یکدیگر خواسته دشمنان قسم خورده مسلمانان خصوصاً مردم ایران اسلامی است اگرچه حرکت صداوسیمای مرکز کردستان قطعاً ناخواسته بوده است اما همین هم محکوم است که با عوامل آن باید برخورد شود و در این خصوص همگان را دعوت به اجرای قانون می‌نمائیم.

البته از روزهای نخست هم هیأت‌های اعزامی از تهران پیگیر مسئله هستند. مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز ضمن محکوم نمودن این حرکت، مجدانه پیگیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کیان US ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    سلام ..دوباره توهسن کردن یا همون توهین بچه فوتبالی کرده بود ؟ چی گفتن .من هرچی گشتم داخل اینترنت پیدا نکردم چی گفتن
    • DE ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      1 0
      بله باز توهین کردن
  • حقگو IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 1
    مایه بسی خجلت است در کشوری که دینمان،خدایمان، پیامبرمان، کتاب آسمانی مان،قبله مان ...یکی است عده ای ناآگاهانه و یا مغرضانه برطبل تفرقه می کوبند. در حالیکه در کشورهای غربی یعنی یهودیت و مسحیت که نه تنها دین یکدیگر را قبول ندارند بلکه خداهایشان هم یکی نیست( یهودیها، یهوه و عزیز را خدا می دانند و مسیحیان خدای پدر،خدای پسر و روح القدس را پروردگار خودمی پندارند) با این وجود کتابهایشان تحت عنوان عهد عتیق(old testement) و عهد جدید(new testement) چاپ می شود یعنی هر دو یک کتاب هستند. جهان شاهد است که آمریکا و کشورهای اروپایی چقدر از رژیم صهیونیستی حالا به هر دلیلی دفاع و حمایت می کنند و تا چه حد از خودشان مایه می گذارند.اما در این سوی میدان چی؟ برخی شیعه ها،سنی را تکفیر می کنند تا جایی که ازدواج دختر شیعه را با کافر جایز می دانند اما با سنی نه و حتی روسپی گری را بر ازدواج با سنی ترجیح می دهند (این فتوای یکی از مراجع است). از طرف دیگر سنی هایی هستند که همین طرز فکر را نسبت به شیعه دارند.آیا رسول الله(ص) این را از ما که خود را امت ایشان می دانیم خواهند پذیرفت؟ ایشان که برای ایمان آوردن یک نفر حاضر بودند ناگوارترین سختیها را تحمل کنند.آیا در قیامت از اینکه در امتش تفرقه بیندازیم از ما خشنود خواهند بود؟ وقتی حضرت موسی(ع) که به دعوت خدا و بخاطر نازل شدن تورات قرار بود به کوه طور بروند امت خود(بنی اسرائیل) را به برادر وجانشین خودشان حضرت هارون(ع) سپردند اما سامری قوم را گمراه کرد و به گوساله پرستی کشاند.حضرت موسی پس از بازگشت از کوه طور با عصبانیت الواح را بر زمین زد و موی سر و ریش هارون را گرفت و گفت چرا بعد از رفتن من جانشین خوبی نبودی و امت گمراه شدند؟ حضرت هارون گفت برادر عزیزم ترسیدم اگر مداخله کنم در بنی اسرائیل تفرقه ایجاد شود.یعنی بت پرستی بر تفرقه ارجحیت دارد. در شهری که من زندگی می کنم با وجودیکه بیش از هزار سال است که شیعه و سنی با هم برادروار زندگی می کرده اند و با هم تعامل، ازدواج و حتی برای هم جانفدایی می کرده اند اما با کمال تاسف اخیراً مواردی مشاهده می شود که اصل وحدت را نشانه رفته اند. نوشته هایی پشت شیشه خودروها که حاکی از جهل محض و یا مغرض بودن فرد دارد:" ما منتظر منتقم فاطمه هستیم"،"لعن الله قاتلیک یا فاطمه ..."آن هم در شهری که الگوی وحدت اسلامی است.
    • محمود GB ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 0
      من شیعه ام و بهترین دوستانم برادران اهل سنت هستند از تالش بگیر تا مریوان رفیق و برادر دارم همه ایران اینجور نیستن قطعا اون فرد جاهلی کرده و حرفهای نامربوط زده همه ما در یک کشتی نشسته ایم
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 0
      درود بر شما محمود آقا
  • ذ.ق US ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    صداو سیما عذرخواهی کرده .اما خود اون فرد باید معذرت خواهی کنه.
  • ناشناس IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    دیگه وقتی شبکه استانی خودمون به مذهب اکثریت استان توهین میکنه چه انتظاری از بقیه داریم...
  • شکوه IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    اونا نباید به ما بی احترامی کنن ما نمی بخشیم
  • ه.س IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    با سلام، درود بر تمام مسلمانان و پیروان محمد رسول الله.توهین به عقیده هیچ احدی جایز نیست، عده ای مغرضانه درپی ایجاد تفرقه بین جامعه اهل تسنن و شیعی هستند که بحمدالله میسر نخواهد شد...لعنت خدا برکسانی که با تغییر الگوی رفتاری باعث ترویج خرافه میشوند، چه آنانکه ازدواج مسلمانان و کفار را بی عیب شمرده و چه آنانکه ازدواج اهل تسنن و شیعه را حرام...با ازدواج مسلمانان و سایر ادیان قصد حذف مسلمانان را دارند که نتیجه اش را اکنون به تدریج دیده ایم نسل امروز خیلی راحت با سایر ادیان ازدواج کرده و دست از اسلام برمیدارند و سایر دولت ها پشتیبانی میکنند ، تا اهداف دشمنان اسلام به مقصود برسد...مسلمانان لا تفرقوا...
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 0
      احسنت، درود بر شما