جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه مریوان

حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: به جرات و اطمینان می توان گفت که عشق به نظام، ولایت و کشور با خون مردم مرزدار مریوان عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی امروز در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه و جماعت شهرستان‌های مریوان و سروآباد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مریوان برگزار شد، اظهار داشت: مردمان شهرستان های مریوان و سروآباد بسیار مومن و مذهبی هستند و در انجام امور مذهبی هرگز کوتاهی نمی کنند.

امام جمعه مریوان در ادامه با اشاره به اینکه فضای برگزاری نماز جمعه در شهر مریوان برای نمازگزاران محدود است، گفت: برای ایجاد مسجد جدید در مریوان زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است و تاکنون کارهای زیربنایی آن انجام گرفته است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود بیان کرد: به جرات و اطمینان می توان گفت که عشق به نظام، ولایت و کشور با خون مردم مرزدار مریوان عجین شده است.

ماموستا شیرزادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمار شهدا، جانبازان، آزادگان و جاویدالاثران این شهر نسبت به جمعیت این شهرستان کوچک مرزی بسیار زیاد است که این نشان از عرق ملی و مذهبی مردمان این دیار دارد.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه وحدت کلمه به عنوان یکی مهم‌ترین و بارزترین مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مریوان مثال‌زدنی است، گفت: متاسفانه در این روزها شاهد همکاری برخی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی با رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل هستیم که این امر مایه تاسف برای همه آزادی‌خواهان جهان است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه اسلام هر گونه همکاری با اسرائیل و دشمنان دین را منع کرده است و خداوند از اسرائیل به عنوان بزرگترین دشمن مکتب پیامبر خاتم نام برده است، افزود: خداوند در قرآن کریم بارها از مؤمنین خواسته است که با دشمنان دین اسلام هرگز دوستی و قرابت نداشته باشند ولی اکنون برخی از کشورهای اسلامی این گفته قرآن را عملا نادیده می گیرند.

امام جمعه مریوان گفت: از نماینده ولی فقیه در کردستان درخواست می کنیم که جلوی کسانی که قصد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را دارند، بگیرد و اجازه هیچ نوع تفرقه‌افکنی را ندهد.

ماموستا شیرزادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای بیکاری در مریوان، بیان کرد: آمار بیکاران به ویژه تحصیل‌کردگان بیکار در استان کردستان و مریوان بسیار بالاست و نیازمند یک حرکت جهادی در این زمینه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha