جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: براساس آخرین آمارهای موجود اکنون ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، کامل گلباغی در نشست با خبرنگاران که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری استان کردستان مجوز تاسیس ۶۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد را دریافت کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: براساس آخرین آمارهای موجود اکنون ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان فعال است.

این مقام فرهنگی در ادامه سخنان خود بیان داشت: همچنین سهمیه ایجاد ۵۷ کانون در مساجد هم از سال‌های ۹۵ تا ۹۸ باقی مانده که باید نسبت به ایجاد آنها نیز اقدام کنیم.

گلباغی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: تلاش ما این است که این کانون ها تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: در صورت عملی شدن کار ایجاد کانون های فرهنگی مساجد در کردستان، این استان دارای ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد می شود.

وی به برخی از وظایف این کانون های فرهنگی هنری اشاره کرد و بیان داشت: تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح ‌بخش‌ اسلام، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و... از جمله این وظایف است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به سامانه «بچه‌های مساجد» اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha