پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: تهذیب موجب طیب خاطر طلاب در مسیر علم آموزی خواهد شد، بنابراین طلبه ای که همواره تهذیب را پیش روی مسیر خود قرار می دهد، در بحث آموزش نیز با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: طلاب در دوران تحصیل باید در کنار آموزش و پژوهش نسبت به مسئله تهذیب و اخلاق دقت نظر کافی را داشته باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: اساتید باید  حول دو محور اصلی آموزش و تهذیب فعالیت کنند و اجازه ندهند که این دو از هم فاصله بگیرند.

این استاد حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه پژوهش و تهذیب مکمل آینده طلاب است، افزود: زمانی که طلبه به سلاح تقوا، اخلاق، توکل به خدا و... مسلح باشد بی شک در مباحث آموزشی نیز رشد بسیار قابل توجهی خواهد داشت.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه بزرگان دین و حوزه همواره بر روی مسئله تهذیب تاکید داشته و دارند، ادامه داد: تهذیب باعث طیب خاطر طلاب در مسیر علم آموزی خواهد شد، بنابراین طلبه ای که همواره تهذیب را پیش روی مسیر خود قرار می دهد، در بحث آموزش نیز هرگز با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این ایام کرونایی که مدارس علمیه کشور و به تبع آن کردستان تعطیل است، طلاب باید اجازه ندهند که این وقفه ها آنها را از مدرسه علمیه دور کند و باعث عقب افتادگی درسی آنان شود.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان، تهذیب نفس را عامل صیقل روح و نفس عنوان  کرد و افزود: آرامش روحی انسان را به مدارج بالای معنوی می رساند، بنابراین زمانی که طلبه از آرامش روحی برخوردار باشد آینده ای روشن در انتظار او خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی در پایان سخنان خود گفت: بنابراین از طلاب درخواست می کنیم که در این ایام که مباحث درسی در فضای مجازی دنبال می شود، مسئله تهذیب و توکل را هرگز فراموش نکنند، زیرا فراموشی این مهم باعث گم کردن مسیر اصلی آنها می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha