پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شبهات

حوزه/ رابط دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه فارس از برگزاری دوره عمومی و کارگاهی تخصصی پاسخگوئی به شبهات در فارس خبر داد.

حجت الاسلام علی حسین کراری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی پاسخگوئی به شبهات، اظهار داشت: مدیریت حوزه علمیه استان فارس با همکاری مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور، در راستای دانش افزائی بصیرتی سیاسی اساتید در بحث «تبیین موضوعات حکومت اسلامی و بحث ولایت فقیه»، اقدام به برگزاری دوره عمومی و کارگاهی تخصصی پاسخگوئی به شبهات کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اساتید و کادر مدارس علمیه استان می‌توانند جهت ثبت نام حداکثر تا تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۹ نسبت به تکمیل فرم و ارسال آن به معاونت پژوهش استان و یا تماس مستقیم با شماره ۰۹۱۷۳۰۴۷۲۶۲ اقدام کنند.

رابط دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: کارگاه با ظرفیت حداکثر ۲۵ نفر، ویژه اساتید بوده و درصورت کثرت تقاضا اولویت با اساتید صاحب سابقه و با تشخیص مدیریت استان است.

وی همچنین در خصوص اهداف دوره نیز عنوان کرد: آشنائی با مبانی نظری سیاست در اسلام، آشنائی با ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی و انتخاب جهت شرکت در دوره‌های تکمیلی کاربردی مهارتی و تامین اساتید متخصّص در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این دوره به شمار می رود.

حجت الاسلام کراری همچنین شرایط شرکت‌کنندگان در دوره را مورد توجه قرار داد و گفت: تدریس بالفعل در یکی از مدارس علمیه و یا مراکز تخصّصی حوزوی استان فارس و با توجه به ظرفیت محدود، تعهد اخلاقی به حضور کامل در دوره اول که به صورت مجازی و غیرحضوری برقرار می‌شود.

وی در پایان مطرح کرد: اعطای گواهینامه بعد از گذراندن دوره‌های عمومی و کارگاهی تخصصی و دعوت به دوره سطح عالی، عضویت در طرح شبکه استانی اساتید ولایت فقیه به منظور تدریس موضوعات در مدارس و مراکز علمی، محاسبه امتیاز و ملاحظه دوره آموزشی برای برگزیدهگان نهایی در رتبهبندی اساتید توسط معاونت آموزش حوزه و معرفی به نهادهای علمی، آموزشی استانی جهت تدریس موضوعات مرتبط با حکومت اسلامی به عنوان استاد مورد اعتماد حوزه و مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان رهبری از جمله مزایای این دوره به است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha