شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمک مؤمنانه

حوزه/ مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعةالزهرا(س)، کمک مؤمنانه در آستانه اربعین حسینی را عمل به سیره اهل بیت(ع) دانست.

طاهره حیدری مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شکل گیری پویش هایی در خصوص کمک به محرومان و نیازمندان در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: در شرایطی که کرونا مجدداً اوج گرفته و به تبع آن با تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، بیکاری نیز زیاد شده، چقدر خوب و پسندیده است که در این اوضاع و احوال از رسیدگی به معیشت اقشار محروم و مستمند جامعه غافل نشویم.

وی افزود: به ویژه این پویش های همدلی در راستای تداوم رزمایش مؤمنانه آن هم با نام و یاد امام حسین(ع) کار بسیار ارزنده و پربرکتی است که ان‌شاءالله ثمرات آن را در سطح جامعه به شکل ملموس مشاهده خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: در واقع ما با این کار تاسی به سیره سیدالشهدا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت زینب کبری(س) و به طور کلی اهل بیت(ع) می کنیم، چه آن که امسال که توفیق زیارت اربعین و پیاده روی در کشور عراق و حتی ایران را نداریم، هزینه این سفر معنوی را اختصاص به کمک به نیازمندان و دستگیری از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه اسلامی مان می کنیم.

وی بیان داشت: البته باید بکوشیم که این حرکت های خداپسندانه نه تنها در چنین ایامی بلکه در طول سال تبدیل به فرهنگ عمومی شود، به خصوص در شرایطی مشابه امسال که واقعاً اقشار محروم و حتی بسیاری از افراد قشر متوسط جامعه در شرایط سخت و کم سابقه ای گذران زندگی می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین افزود: قطعاً با این کارها و البته در سایه اخلاص، زمینه رضایت خدای متعال و در وهله بعد رضایت امام زمان(ع) و مقام معظم رهبری را فراهم می کنیم

وی ابراز داشت: از سوی دیگر به این طریق و ضمن رعایت مسایل بهداشتی نشان می دهیم که شیعه آگاه و بصیرت است و حساب شیعه حقیقی و مسلمان واقعی از شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی کاملاً جداست.

وی گفت: در واقع ما در هر موقعیت زمانی و مکانی باید ببینیم که وظیفه مان چیست و این که در عمل به فرمایشات مقام ولایت باید چگونه رفتار کنیم و این هاست که نشان می دهد حقیقتاً شیعه و محب واقعی هستیم یا خیر.

حیدری مجد همچنین در خاتمه با بیان این که امروز اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق منویات ایشان، وظیفه همه ماست، افزود: در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی و کرونا، زندگی و معیشت بسیاری از مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه سخت شده و لذا لازم است که هر کس در حد توان و بضاعت خود در این باره کمک کند تا سختی های زندگی در این اوضاع و احوال کمتر مایه آزرده خاطری خانواده های کم بضاعت شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha