جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد فردوسی پور

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله قزوینی شهرستان فردوس، انگیزه و هدفمندی، برنامه ریزی صحیح، استفاده از وقت، بصیربودن و آگاهی و در خط ولایت فقیه بودن و نیز توجه به تحصیل، تهذیب و تبلیغ را از جمله رسالت های یک طلبه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور در مراسم معرفی رئیس و مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله قزوینی شهرستان فردوس با اشاره به آیه «نفر» که به لزوم و ضرورت تبلیغ دین خدا اشاره دارد، ابراز کرد: مدیریت در حوزه های علمیه از جنس مدیریت استراتژیک است که برنامه ریزی آن شامل: طراحی، اجرا ، ارزیابی و کنترل می باشد و تعیین عملکرد بلندمدت سازمان را می طلبد.

وی افزود: این نوع مدیریت به تفکر استراتژیک نیز نیازمند است؛ در واقع این امر، یک بصیرت و فهم است که کمک می‌کند تا انسان تشخیص دهد کدام یک از عوامل در دستیابی به موفقیت ها موثر، و کدامیک بی تاثیر است تا به کارکرد آن یعنی خلق چشم انداز و بیانیه ماموریت و رسالت برسد.

مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان در امور پذیرش و مدارس پیش حوزوی در بخش رسالت حوزه و چشم انداز شامل عرصه های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، نیروی انسانی و به طور کلی در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، با طرح این سوال که این امور بر اساس چه الگوی مدیریتی اداره می‌شود؟ اظهار کرد: چشم انداز، سمت و سوی مطلوب حرکت یک سازمان را معین می کند و به آن جهت می‌دهد و علاوه بر این، انگیزه حرکت را ایجاد و راه دستیابی به مزیت ها را در رقابت نشان می دهد و سازمان را قادر می سازد در قبال تحولات و پدیده ها سرعت عمل داشته باشد.

مسئول مدرسه آیت الله قزوینی شهرستان فردوس در ادامه ماموریت و رسالت های حوزویان با توجه به سند چشم انداز آن در مدیریت استراتژیک را تفقه، ابلاغ و اقامه دین برشمرد و گفت: فهم دقیق، منسجم و کامل از دین اسلام بر پایه وحی، عقل، سخنان و سیره پیامبر و تعلیم، تبیین و ترویج علوم و معارف اسلامی در برابر برداشت های نادرست در کنار تحقق عینی اسلام ناب در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جوامع بشری برپایه قسط و عدل و نفی طاغوت با حفظ و تقویت نظام اسلامی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه، تلاش در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از وظایفی است که می بایست به آن توجه و عمل کرد.

حجت ‌الاسلام فردوسی پور در همین رابطه وظیفه اساتید را نهادینه کردن فرهنگ اهتمام به تربیت اخلاقی طلاب و تبیین عزت و قدرت روحانیت که مرهون نهضت امام راحل و مقام معظم رهبری و علمای سلف است عنوان و خاطر نشان کرد: حفظ عزت مندی و قدرت و البته دوری از کاری که به این امور خدشه وارد کند و نیز ایجاد بصیرت و آگاهی همراه با انگیزه درسی برای طلاب و تقویت اساس طلبگی آنان در کنار بیان روش برنامه ریزی صحیح با توجه به تجربه و درس علمای سلف از دیگر وظایف اساتید به حساب می آید.

وی پرهیز از بیان مسائل غیرضروری و نامربوط در کلاس ها و نیز مجهز بودن مدرسان به سلاح علم، تقوا و عمل را از مسائلی برشمرد که نتیجه تربیتی درستی را در بر خواهد داشت.

مسئول مدرسه آیت الله قزوینی شهرستان فردوس به وظیفه حال حاضر طلاب نیز پرداخت و انگیزه و هدفمندی، برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به اهداف، استفاده از وقت و پرهیز از اتلاف آن، بصیربودن و آگاهی، همراهی و همگامی و در خط ولایت فقیه بودن و نیز توجه به تحصیل، تهذیب و تبلیغ و بصیرت که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و علما است را از جمله ی این رسالت ها عنوان کرد.

حجت الاسلام فردوسی پور، آشنایی با مسائل اجتماعی و سیاسی را لازمه کار طلبگی دانست و با اشاره به اینکه یک طلبه در واقع «طبیب دوار بطبه» است،‌ گفت: شناخت نیازهای روز جامعه و ارائه راه حل برای برطرف کردن آنها از سوی حوزویان بسیار مهم می باشد.

وی در پایان با اشاره به رویکرد تمدن نوین اسلامی، طلبه تراز انقلاب اسلامی را فردی دانست که به سبک زندگی، نظام تربیتی، روابط سیاسی نظام اسلامی و مهندسی فرهنگی جامعه توجه و دقت دارد.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام محمد فردوسی پور از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی به عنوان مسئول مدرسه علمیه آیت الله قزوینی فردوس منصوب شد.

همچنین در این مراسم  حجت الاسلام مجید عباسی به عنوان مدیر جدید این مدرسه  معرفی  و از تلاش های حجت الاسلام محمد شاکری تقدیر شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha