جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی

حوزه/ حسین زاده حضور طلاب و روحانیت را در عرصه کمک به جبهه سلامت؛ مثبت، مفید و مؤثر دانست و گفت: می طلبد که خود را برای شرایط روزهای سخت آماده کنیم و در حد توان خود و به هر میزان مقدور است به مجموعه درمانی کمک نماییم، چرا که نتایجی که اکنون می بینیم از روزهای خوبی نوید نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مجید حسین زاده غروب یکشنبه در مراسم اعزام طلاب جهادی به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان تحت عنوان «همایش اعزام جهادی طلاب اصفهان به خط مقدم جبهه سلامت» با اشاره به پیشینه و وضعیت کنونی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار تخت بستری که برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده، روزانه به طور متوسط ۴۰ بیمار جدید بستری می شوند و ۲۰۰ بیمار ترخیص می شوند.

وی با بیان این که بیماران ترخیصی می توانند برای سایر افراد تهدید باشند، گفت: شرایط قرنطینه حداقل یک دوره ۱۴ روزه دارد که در این مدت بیماران به محیط خانواده می روند و بعضا مشاهده می کنیم در آن خانواده ۵ یا ۶ نفر دیگر نیز به بیماری مبتلا می شوند.

مسئول آزمایشگاه الزهرا(س) اضافه کرد: استان اصفهان از لحاظ جمعیت یک پانزدهم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، اما بیش از ۱۱۰۰ بیمار جدید روزانه در بیمارستان ها شناسایی می کنیم و این به معنای آن است که یک سوم بیمارانی که در کل کشور شناسایی می شوند در استان اصفهان شناسایی می گردند.

حسین زاده با تاکید بر کمبود تخت های بستری برای بیماران کرونا، تصریح کرد: در استان اصفهان با توجه به این که یک پانزدهم جمعیت کشور را دارد، در حال حاضر یک سوم تخت های بستری به بیماران استان اختصاص داده شده و این نشان می دهد در استان شرایط خوبی نداریم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بیمارستان الزهرا(س) برای حمایت و پشتیبانی در حوادث مختلف، طولانی شدن بیماری کرونا را باعث خستگی کادر درمانی عنوان کرد و ادامه داد: هر چند استان اصفهان ۵ هزار تخت بستری دارد، اما این تخت ها، تخت های بستری مؤثر و مفیدی نیستند و نمی توان از آنها در بخش کرونا استفاده کرد و در بیمارستان الزهرا(س) نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونا اختصاص دارد.

مسئول آزمایشگاه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد که روزهای بدتری را پیش رو داریم و این در حالی است که در همین تعداد کم نیز، برای تأمین کادر درمانی و کادر پزشکی با مشکل مواجه هستیم.

حسین زاده از بکارگیری و کمک متخصصین بخش های دیگر برای مراقبت از بیماران کرونا خبر داد و گفت: اگر اجازه دهیم بحران به آن حدی برسد که از توان ما خارج شود مقداری دیر خواهد بود، لذا از مدت ها قبل کمیته سلامت با همکاری گروه های فرهنگی که بخش زیادی از آن در ارتباط با طلاب و روحانیت بودند حرکتی را آغاز کردند و تعاملاتی را با دانشگاه شروع کردند.

وی افزود: در این تعاملات تلاش شد تا بستری فراهم شود و نیروها بتوانند با وضعیت بیمارستان و مأموریت های پشتیبانی و حمایت معنوی که برای آنها در نظر گرفته شده آشنا شوند تا این بستر دستخوش مشکل نشود و باعث ایجاد حساسیت بی مورد روی حضور طلاب نگردد.

مسئول آزمایشگاه الزهرا(س) و نماینده دانشگاه علوم پزشکی حضور طلاب و روحانیت را در این عرصه مثبت، مفید و مؤثر دانست و گفت: می طلبد که خود را برای شرایط روزهای سخت آماده کنیم و در حد توان خود و به هر میزان مقدور است به مجموعه درمانی کمک نماییم، چرا که نتایجی که اکنون می بینیم از روزهای خوبی نوید نمی دهد.

حسین زاده به افزایش تعداد تست های مثبت این بیماری و ناقل بودن بخشی از افراد جامعه و انتقال بیماری توسط آنها و عدم شناسایی این دسته اشاره کرد و افزود: مسئله واقعا جدی است و کادر درمانی با فداکاری و از خودگذشتگی با شرایطی که وجود دارد موضوع را مدیریت می کنند و این در حالی است که سرانه تخت بستری در کشور به اضافه هزار نفر جمعیت، یک و هفت دهم است و در این شرایط همکاران ما بار عظیمی را تحمل می کنند.

وی اضافه کرد: روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد در آزمایشگاه های مرجع اصفهان تست کرونا بررسی می شود و این در حالی است که در پیک دوم کرونا، آن حمایت و مشارکت اولیه که از مردم و نهادهای مردمی، خیریه ها و نهادهای مذهبی می دیدیم اکنون نمی بینیم و متاسفانه مشارکت بسیار کم شده است و لذا امیدوار هستیم طلاب با انگیزه وارد شوند و بتوانیم از این پتانسیل حداکثر استفاده را بنماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha