جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسماعیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: تبلیغ، فرصتی را برای حوزه علمیه ایجاد کرده است تا طلاب بتوانند در کنار نقش هدایتی خود، مطالبات به حق مردم را نیز بازگو نموده و پرچم خدمت به مردم را با صلابت به حرکت درآورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، امروز در جمع طلاب جدیدالورود کنگان، کارکرد طلبه را در سه محور هدایت دینی، سیاسی و خدمت به مردم  برشمرد و گفت: ویژگی بارز طلاب و هویت طلبگی آنان، این سه کارکرد است که فصل جدا نشدنی جامعه طلبگی است که اگر هر کدام به فراموشی سپرده شود، ویژگی های دیگر اثر چندانی در جامعه نخواهد داشت. هدایت دینی بدون هدایت سیاسی و غمخواری مردم و کمک به آنان کم اثر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و علماء تشیع در طول قرون گذشته نیز همین بوده است و در ماه های گذشته طلاب بزرگوار و بصیر استان نیز فصل مهمی را در تاریخ روحانیت استان رقم زدند و برگ زرین دیگر ی را در عرصه خدمت رسانی به مردم عزیز استان  بوشهر به یادگار گذاشتند. طلاب جهادی با درک شرایط حاضر در کنار فعالیت های علمی و فرهنگی با فعالیت های مجاهدانه خود روحیه امید و فداکاری را به جامعه استان اهدا نمودند.

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین گفت: تبلیغ فرصتی را برای حوزه علمیه ایجاد نموده است تا طلاب بتوانند در کنار نقش هدایتی خود، مطالبات به حق مردم را نیز بازگو نموده و پرچم خدمت به مردم را با صلابت به حرکت درآورند.

سیده زهرا موسوی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) کنگان نیز گفت: تحصیل در مدارس علمیه، آثار و برکات کثیری را در زندگی فردی طلاب بر جای می گذارد و باعث کسب توفیقات معنوی بسیاری می گردد و همه اینها تنها به شرطی میسر است که هدف از کسب این علوم، تنها رضایت پروردگار باشد.

در پایان مراسم به رسم یادبود هدایایی از طرف مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) به طلاب جدیدالورود اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha