جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: حوزه علمیه خواهران باید با استفاده از فرصت ایجاد شده، نیازهای آموزشی مرتبط و غیرمرتبط با دروس حوزوی را تا حد امکان به طوری پاسخ دهد که طلاب بعد از فراغت از تحصیل بتوانند از علوم کسب شده، در زمینه های مختلف کمال استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر صبح امروز در نشست با معاونان و مدیران مدارس علمیه خواهران استان، با اشاره به کارآمدی ۲۰ واحد درسی اقتضائی در زندگی طلاب، گفت: این ۲۰ واحد اقتضائی فرصتی را ایجاد کرده تا بتوانیم در راستای توانمند نمودن طلاب، گام موثری را برداریم، از این رو حوزه علمیه خواهران باید با استفاده از فرصت ایجاد شده، نیازهای آموزشی مرتبط و غیر مرتبط با دروس حوزوی را تا حد امکان به طوری پاسخ دهد که طلاب بعد از فراغت از تحصیل بتوانند از علوم کسب شده، در زمینه های مختلف کمال استفاده را ببرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: ما همچنین نباید نسبت به نیازهای جغرافیای محل زندگی طلاب غفلت کنیم و انتظار می رود این بسته ها به گونه‌ای تدوین شود که طلبه را  به در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی توانمند نماید. در عین حال باید به استعداد و علایق طلاب نیز توجه کرد و چیدمان این ۲۰ واحد اقتضائی را به صورتی انجام داد که باعث شکوفائی استعداد طلاب نیز شود و از این فرصت ایجاد شده نیز باید به گونه ای استفاده کرد که طلاب از همان سطح ۲، بتوانند گرایش خود را در سطح ۳ انتخاب نموده و واحدهای انتخابی شان نیز در راستای همان باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: توجه به مهارت تبلیغ خصوصا ظرفیت‌های تبلیغ نوین و سبک زندگی اسلامی هم نیازی است که امروز در جامعه کاملا مشهود است.

در پایان جلسه چند بسته اقتضائی پیشنهاد شد که متشکل از علمی پژوهشی، مهارت های زندگی، فرق و مذاهب، تبلیغ، انقلاب اسلامی و سواد رسانه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha